قالیباف در مراسم دومین سالگرد شهدای آتش‌نشان:

مردم هیچ‌وقت برای خواسته‌های مسوولان کم نگذاشته‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم برای خواسته مسوولان هیچ‌وقت کم نگذاشتند، پس باید ما هم دغدغه‌مان، دغدغه مردم باشد.
کد خبر: ۳۲۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ - 15January 2019

مردم هیچ‌وقت برای خواسته‌های مسئولان کم نگذاشته‌اندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «محمدباقر قالیباف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم دومین سالگرد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو که با حضور جمعی از خانواده‌های این شهدا در مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در محله دولت‌آباد شهر ری برگزار شد، اظهار داشت: خاطرم هست وقتی حادثه پلاسکو اتفاق افتاد به دوستان عرض کردم به سهم خودم تا روزی که در قید حیاتم خودم را مدیون این شهدای آتش‌نشان دانسته و مکلف می‌دانم در خدمت خانواده‌های آنان باشم.

شهردار اسبق تهران افزود: اگر امروز شاهدیم احکام اسلام ، فرهنگ قرآنی و اهل بیت در جوامع ما است و ما در سایه نظام اسلامی زندگی می‌کنیم به برکت همین مجاهدت‌ها و فداکاری‌هاست.

شهدای آتش‌نشان از مصادیق جهاد فی سبیل‌الله هستند

وی ادامه داد: شهدای آتش‌نشانی هم شهدایی هستند که با اخلاص و چشم باز فداکاری کرده و جانشان را برای امنیت شهروندان این شهر دادند و این از مصادیق جهاد فی سبیل‌الله است. ما با فرهنگ رزمندگان و دفاع مقدس مانوس هستیم و تربیت شده آن فرهنگیم. با توجه به این موضوع به جهت روحی، روانی و آمادگی برای ایثارگری، کاری که شهدای آتش‌نشان انجام دادند، بالاتر از روحیه رزمندگانی بود که در پشت خاکریز جنگیدند.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس در تشریح دلیل این مقایسه گفت: حتما در جمع ما دوستان رزمنده جانباز و اهل جبهه هستند. در دوران دفاع مقدس فضای حاکم بر کشور و بر خانواده‌ای که رزمنده به جبهه می‌فرستادند، آمادگی برای هر خطری فراهم بود اما واقعیت این است که امروز فرهنگی که حاکم است فضای پشت خاکریز و جبهه نیست، بلکه فضای زندگی روزمره مردمی است که دارند زندگی عادی می‌کنند.

وی ادامه داد: در این فضا آمادگی برای جانفشانی و جان دادن بسیار سخت‌تر از فضای پشت خاکریز است. این عمق ایثارگری آتش‌نشانان عزیز در حادثه پلاسکو، آنجا مشخص است که تعدادی از آن‌ها در شیفت نبودند و وقت استراحتشان بود اما تا متوجه این حادثه می‌شوند بدون اینکه فراخوانی دریافت کنند برای کمک می‌آیند. بعضی از این‌ها حتی به پایگاه هم نرفته و آمدند محل حادثه و لباس از همکارانشان گرفتند و عملیات انجام دادند و به شهادت رسیدند.

ما مدیون شهدای آتش‌نشان و خانواده آنان هستیم

قالیباف با تاکید بر رشادت شهدای حادثه پلاسکو که حضور در عملیات اطفای حریق را به طور داوطلبانه بر بودن در جمع گرم خانواده ترجیح دادند، گفت: ما امشب در جمع‌مان میزبان خانواده این عزیزان هستیم که فرزندانی این چنین تربیت کردند که جانشان را فدای نجات مردم این شهر کردند. از این جهت است که ما مدیون این شهدا و خانوده‌های شان هستیم.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه آتش‌نشانی یکی از مشاغل شرافتمندی است که در خدمت مستقیم به مردم است، بیان کرد: روز گذشته نیز یک آتش‌نشان دیگر با فداکاری جانفشانی کرد. شهید جامعی در یک ماموریت جان خود را تقدیم کرد.

شهردار اسبق تهران ادامه داد: اگر همه دور هم جمع شده‌ایم هدف مان این است که به شما بگوییم قدردان زحمات فرزندان شما که امنیت را برقرار کردند، هستیم. وظیفه همه ماست که تجهیزات بهتر آموزش بهتر و امکانات بهتر را برای آتش‌نشانان فراهم کنیم.

وی با پرداختن به حادثه مشابهی که چند ماه بعد در ساختمان بلندمرتبه‌ای در لندن رخ داد، گفت: آن حادثه در لندن 70 کشته داد با وجود تجهیزاتی که آن‌ها بهتر از ما دارند. این آرامش و امنیت ما مدیون رشادت و ایثار آتش‌نشانانمان است. همه آتش‌نشانها جانفشانی می‌کنند و طبیعتا وظیفه همه ماست که تجهیزات، آموزش و امکانات بهتر را برای این عزیزان فراهم کنیم.

شهردار اسبق پایتخت با بیان اینکه در کنار تجهیزات به روز اما مهم است که ما بتوانیم در پیشگیری هم اقدام کنیم، گفت: این وظیفه همه ما به عنوان یک شهروند است که به موضوع پیشگیری توجه داشته باشیم. من امروز به عنوان یک شهروند خدمت شما عرض می‌کنم که خود ما هم باید در ایمنی مواردی را رعایت کنیم. وظایفی هم دستگاه‌ها دارند در حوزه‌های ساختمان‌سازی، بهره‌برداری از ساختمان‌ها، قانونگذاری، اجرای قوانین مرتبط و آموزش همگانی، نحوه فعالیتی که در ساختمان‌ها و کیفیت ساختمان‌ها که می‌تواند کمک کند تا چنین آسیب‌هایی را در حقیقت نبینیم. مردم برای خواسته مسوولان هیچ وقت کم نگذاشتند پس باید ما هم دغدغه‌مان، دغدغه مردم باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار