امام جمعه تبریز:

یکی از برکات انقلاب اسلامی امر اهمیت به نماز، ساخت مسجد و نمازخانه است

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی امر اهمیت به نماز، ساخت مسجد و نمازخانه است، باید شاکر این مساله باشیم و وظیفه‌مان را در مقابل تکالیف الهی به خوبی انجام دهیم.
کد خبر: ۳۲۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ - 15January 2019

یکی از برکات انقلاب اسلامی امر اهمیت به نماز، ساخت مسجد و نمازخانه استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در اجلاس استانی اقامه نماز اظهار داشت: در اسلام هیچ عبادتی مانند نماز را نداریم که به این اندازه سفارش شده باشد و حتی حج، روزه و دیگر اعمال نیز به اندازه نماز مورد تاکید قرار نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: روزانه 70 بار حی‌ علی الصلاة و حی علی‌الفلاح و دیگر ذکرها را برای تبلیغ در نماز می‌گوییم، اما چه عبادتی به این اندازه تبلیغ دارد؟ پس کم‌کاری در نماز نشان می‌دهد که برای نماز نسبت به وظیفه‌مان عمل نکردیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اشاعه فرهنگ نماز در کنار ساخت نمازخانه گفت: در عین حال که ساخت نمازخانه و مسجد مهم است همه باید تلاش کنیم مسجدبرو و نمازخوان تربیت کنیم، زیرا افزایش تعداد نمازخانه و جمعیت نمازخوان در کنار یکدیگر مهم هستند.

وی با اشاره به تشویق کارمندان ادارات برای برپایی نماز افزود: اگر بخواهیم به صورت اجباری کسی را به شرکت در نماز ترغیب کنیم نقش منفی را بازی کرده‌ایم بلکه باید تشویق‌هایی را برای کسانیکه در نماز فعال هستند در ادارات قرار دهیم.

آل‌هاشم با بیان اینکه کیفیت نماز بسیار مهم است، گفت: اینکه در وسط نماز به انجام همه کارها بپردازیم نشان از آن دارد که نمازمان برای رفع تکلیف است در حالیکه در آن دنیا تمام اعضا و جوارح ما شاهد خواهند بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی امر اهمیت به نماز، ساخت مسجد و نمازخانه است، باید شاکر این مساله باشیم و وظیفه‌مان را در مقابل تکالیف الهی به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار