نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مُبلّغین راهیان نور باید مشتعل شوند تا بتوانند اشتعال ایجاد کنند

حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» گفت: تا خود مُبلغین راهیان نور مشتعل نشوند، نمی‌توانند اشتعال ایجاد کنند و اگر این اقدام با کیفیت انجام شود حالت تزاید پیدا می‌کند وگرنه اگر با نقص همراه باشد ایجاد اشکال می‌کند و امیدوارم که بتوانید نقش اصلی در تحولات روحی و معنوی را صورت بدهید.
کد خبر: ۳۲۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ - 15January 2019

تا مبلغین راهیان نور مشتعل نشوند نمی توانند اشتعال ایجاد کنندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز (سه‌شنبه) در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون مُبلغ کاروان‌های راهیان نور، اظهار داشت: اردوی راهیان نور صرفا یک مسافرت و زیارت نیست، بلکه مسئولیت مهمی است که بر دوش شما گذاشته شده است.

وی افزود: اگر بخواهید پیام جبهه و دوران دفاع مقدس را به مخاطب منتقل کنید و او را متحول کنید، به سرمایه زیادی نیاز دارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: اگرچه آگاهی‌هایی از نظر نظامی و آمار و ارقام برای مبلغین لازم است، اما بالاتر از همه این‌ها آگاهی از علل این جریانات باید باشد که منحصر به جنگ تحمیلی ایران نیست.

حجت‌الاسلام عبادی یادآور شد: تحمل زحمات در کربلا و بعد از کربلا در راه کوفه و شام بود و از خون بهترین فرزندان خون خدا و یاران او سرمایه‌گذاری زیادی شد، اما این زحمات وقتی به بار نشست که این کاروان به دمشق و شام نزدیک می‌شد و درحالی که «یزید» جشن گرفته بود و با غرور خاصی شعر می‌سرود، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) پیام را رساندند و چنان عرصه بر «یزید» تنگ شد که ناچار شد اجازه سوگواری بدهد و با بازگشت عزتمندانه کاروان اسرا به مدینه موافقت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کربلا سمبل تمام وقایع تاریخی است و همچنان ادامه دارد، گفت: «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» یعنی همین و «کربلای ایران» عبارت درستی است.

حجت‌الاسلام عبادی متذکر شد: تبیین درست این موضوع اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه در درون شما این کیفیت وجود داشته باشد.

وی خطاب به مُبلغین حاضر در جلسه مطرح کرد: شما مسئولیت بسیار مهمی دارید و موضوع تبلیغ باید همه جهاتش به صورت تخصصی در نظر گرفته شود و افراد دوره‌هایی در این زمینه را طی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با نسلی مواجه هستیم که سال‌ها از انقلاب و دفاع مقدس فاصله دارند و این یعنی کار شما نیازمند تخصص و تجربه است، عنوان کرد: به بار نشستن خون شهدا در گرو اقدامات مناسب در این برنامه است که باید از شیوه‌های هنری نیز کمک گرفته شود.

حجت‌الاسلام عبادی متذکر شد: هنوز نسل‌های اول این مسیر حضور دارند که کیفیت آن حالات معنوی در وجودشان نمایان است و نمی‌شود آن حالات را با اعداد و ارقام انتقال داد.

وی خاطرنشان کرد: تا خود مُبلغین راهیان نور مشتعل نشوند، نمی‌توانند اشتعال ایجاد کنند و اگر این اقدام با کیفیت انجام شود حالت تزاید پیدا می‌کند وگرنه اگر با نقص همراه باشد ایجاد اشکال می‌کند و امیدوارم که بتوانید نقش اصلی در تحولات روحی و معنوی را صورت بدهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار