رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌ شرقی خبر داد؛

فعالیت شبانه روزی 40 مسجد از سال 98 در تبریز

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌ شرقی گفت: طبق توافق‌نامه‌ای که با شهرداری امضا کرده‌ایم 40 مسجد در تبریز در سال 98 به شکل شبانه‌روزی باز خواهند بود و همچنین 26 پارک در سطح شهر نیز نیازمند نمازخانه برای احداث هستند.
کد خبر: ۳۲۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ - 15January 2019

فعالیت شبانه روزی 40 مسجد از سال 98 در تبریزبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «اسدالله ضیایی» رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌ شرقی در اجلاس استانی نماز که پیش از ظهر امروز در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: کسی که اهل نمازِ واقعی باشد به خودش اجازه نمی‌دهد حتی یک ریال هم از پول بیت‌المال به حقوقش اضافه کند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب برای کاری به عنوان معلم به اداره آموزش و پرورش رفته بودم، اما من را نپذیرفتند و گفتند اول ریش‌هایت را بتراش و بعد بیا صحبت کنیم! ما از چنان شرایطی به اینجا رسیدیم و باید شکرگذار انقلاب اسلامی باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌ شرقی با اشاره ساخت نمازخانه در مدارس و سطح شهر گفت: یک هزار و 150 نمازخانه مستقل و 780 پیش‌نماز روحانی در نمازخانه‌ها داریم که این تعداد روحانی به عنوان پیش‌نماز بسیار کم است.

وی ادامه داد: دو هزار و 450 پیش‌نماز فرهنگی نیز در مدارس داریم که شامل معلمان و معاونین پرورشی هستند که در مدارس اقامه نماز می‌کنند، همچنین اخیرا 130 باب نمازخانه در استان ساخته شده و 20 باب نیز در دست احداث است.

ضیایی گفت: سال گذشته نیز 400 نمازخانه تکمیل شده بود، همچنین در حال حاضر 60 باب نمازخانه در پارک‌ها و 165 نمازخانه بین راهی نیز در استان وجود دارد.

در ادامه علیار راستگو در خصوص نظارت بر مساجد و نمازخانه‌ها عنوان کرد: در ایام تعطیلات عید و تابستان اکیپ‌های نظارتی برای بازرسی باید به مساجد و نمازخانه‌های بین راهی بروند زیرا طبق گزارشات بسیاری از نمازخانه‌های سطح استان مشکل نظافتی و کمبود مهر و سجاده دارند که باید دستگاه‌های نظارتی به این مسائل ورود پیدا کنند.

وی متذکر شد: طبق توافق‌نامه‌ای که با شهرداری امضا کرده‌ایم 40 مسجد در تبریز در سال 98 به شکل شبانه‌روزی باز خواهند بود و همچنین 26 پارک در سطح شهر نیز نیازمند نمازخانه برای احداث هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار