آیت‌الله میرعمادی:

سرودهای انقلاب وجه عرفانی داشتند/ هنر در اختیار دین و مردم باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه خیلی مهم است هنر در اخیار دین و مردم باشد، گفت: بیان احساسات و عواطف و غرور ملت از ویژگی‌های سرودهای حماسی بود که غرور و افتخارات یک ملت را بیان می‌کرد و دعوت به وحدت، دیانت، ایثار و فداکاری و عرفان بود.
کد خبر: ۳۲۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ - 15January 2019

دردوران انقلاب سرودهای انقلابی مطابق با ارزش‌های دینی و فرهنگ مردم بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی سرودهای حماسی و آواهای انقلابی که در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری لرستان بر گزارشد، اظهار داشت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نگاهی به آنچه به‌عنوان محتوای حرکت و انگیزه انقلاب اسلامی ما بوده است، امری ضروری است.

وی گفت: سال 56 و 57 عوامل مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش داشت، از رهبری امام بزرگوار گرفته تا مردمی که فداکاری و ایثار کردند، آئین‌ها، محرم و عاشورا زمان‌های مناسبی برای شتاب بخشیدن به انقلاب اسلامی ایران بود.

آیت الله میرعمادی سرودهای انقلابی و حماسی را یکی از عوامل اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی  دانست و افزود: تظاهرات سال 56 و 57 آمیخته با همین سرودها بود  که  باعث ایجاد انگیزه در بین مردم می شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه نقش این نوع سرودها در ایجاد انگیزه، تشویق و حرکت مردم به سمت مبارزه و پیشبرد مبارزه بر کسی پوشیده نیست،  بیان کرد: سرودهای حماسی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند و بسیار جذاب و تأثیرگذار بودند.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه هر کاری که برای خدا و قرب الهی صورت بگیرد جذاب و تأثیرگذار است تصریح کرد: اگر امروز هم سرودهای حماسی و انقلابی وجود داشته باشد به‌طورقطع تأثیرگذار است؛ ایران سرودهای حماسی و انقلابی همخوانی و هماهنگی با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی بوده است و دارای اهداف بلند و متعالی بوده و هماهنگ با آرمان‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه خیلی مهم است که یک هنر در خدمت مردم و تعالی دین باشد، خاطر نشان کرد: دردوران انقلاب سرودهای انقلابی مطابق باارزش‌های دینی و فرهنگ مردم بود و امروز برخی اشعار و چیزهایی که در قالب هنر، شعر و ترانه خوانده می‌شود ارزشی ندارند و بی‌محتوا است درحالی‌که سرودهای انقلابی دارای پیام بودند، هدف داشتند و هدفشان ارزشمند بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه ماهیت سرودهای حماسی و انقلابی به آلات موسیقی بستگی نداشت،  تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های سرودهای حماسی و انقلابی دوری از لهو و لعب بود و چون بر خواسته از فطرت بود و در دل می‌نشست؛ امروز ابزار موسیقی بر موسیقی غلبه دارد که ارزشی ندارد؛ سرودهای انقلابی و حماسی از ابزار موسیقی و آلات لهو و لعب به‌طورکلی به دور بوده است

 امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: سرودهای انقلابی و حماسی بیان‌کننده احساسات، عواطف و غرور یک ملت بود همچنین دعوت‌کننده به وحدت، اسلام، مقاومت، ایثار، فداکاری و دوری از دل‌بستگی به دنیا بود؛ خیلی از سرودهای انقلابی و حماسی جنبه عرفانی داشت بنابراین ماندگار شد.

آیت‌الله میرعمادی  با بیان اینکه 40 سال از انقلاب گذشته اما آن سرودهای انقلابی هنوز در گوش ملت بزرگ ایران اسلامی طنین‌انداز است و هنوز آن سرودها وقتی خوانده می‌شود اشک مردم جاری می‌شود، گفت: خیلی مهم است 40 سال از یک اثر هنری بگذرد اما امروز طراوت و نشاط داشته باشد که این امر بیانگر ریشه‌دار بودن سرودهای حماسی و انقلابی است.

وی  در ادامه گفت: سرودهای انقلابی و حماسی ازنظر محتوا برگرفته از آیات قرآن و احادیث معصومین و کلام امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس بوده است و امروز نیز برخی از سرودها و آواهای انقلابی برگرفته از کلام مقام معظم رهبری است و این‌ها ماندگار می‌شود چراکه دارای محتوای عمیق است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها