رهگیری بیش از 43 یگان نظامی بیگانه در آبهای آزاد؛

ناو گروه نیروی دریایی ارتش در سودان پهلو گرفت

بیست و هفتمین ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با هدف تامین امنیت شناورهای تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران عازم آب های آزاد شده بود در بندر سودان پهلو گرفت.
کد خبر: ۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵ - 18September 2013

ناو گروه نیروی دریایی ارتش در سودان پهلو گرفت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، این ناو گروه متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان پس از یک ماه دریانوردی و طی کردن 2600 مایل دریایی ضمن حضور در دریای سرخ برای ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و تحکیم روابط فیما بین ایران و سودان، در بندر پورت پهلو گرفت.

ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر رفت تا بندر سودان، ضمن رهگیری بیش از 43 یگان نظامی قریب به 14 فروند کشتی تجاری و نفتکشن را اسکورت کرده است.
 
ناوگروه های ارتش ایران ضمن به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس کشور در پهنه آب های آزاد با هدف تامین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مطابق قوانین بین المللی دریانوردی به ماموریت اعزام و علاوه بر حضور مقتدرانه در دریای سرخ ، اقیانوس هند و تنگه باب المندب، اجازه کوچکترین تعرض به منافع ملی کشور را در دریاها نمی دهند.
 
در مدت اقامت ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در مهمترین بندر سودان، ملاقات هایی بین مقامات نظامی سودان و فرماندهان ناوگروه نیروی دریایی ارتش انجام خواهد شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار