اسفندیار قره‌باغی:

در آب‌های خلیج فارس سرود ضد آمریکایی خواندم

یک هنرمند کشورمان گفت: برای پاسخ دادن به شایعات در جوار سازمان بسیج هنرمندان سفری به خلیج فارس داشتم و با یکی از ناو‌های جنگی سپاه قدرتمند پاسداران به جزیزه ابوموسی رفتیم و در روبروی ناو آمریکا و در کنار جوانان پاسدار نیروی دریایی، سرود مرگ بر آمریکا خواندم.
کد خبر: ۳۲۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ - 15January 2019

اسفندیار قره‌باغی: در آب‌های خلیج فارس سرود ضد آمریکایی خواندمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دومین شب اجرا‌های محافلی چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی بسیج «آوای بیداری» شامگاه سه‌شنبه 25 دی‌ماه، با حضور امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان، در سالن بانک تجارت خرم‌آباد با استقبال پرشور مردم این شهر همراه بود.

در ابتدا محمدرضا اسحاقی از هنرمندان موسیقی نواحی استان مازندران دو قطعه با موضوع مدافعان حرم و بخشی از سریال پایتخت را اجرا کرد. در ادامه حسین، ولی نژاد دوتار نواز استان خراسان شمالی دو قطعه به زبان‌های ترکی، کرمانجی خراسانی و قطعه‌ای به زبان فارسی در وصف اسراسر خداوند اجرا کرد.

در ادامه گروه هم‌آوایی بین‌المللی الغدیر تهران سه قطعه «عیدانه»، «پرستار من» و «من ایرانی‌ام» را به سرپرستی هادی نصیری و همراهی هادی عظیمی، ابراهیم فراهانی، محمدحسین رضایی و حسین رضوانفر اجرا کردند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. در بخش دیگری از این مراسم رضا نیکفرجام سه قطعه «مادر»، «معلوم اثر» و «سپاه زینب (ص)» را اجرا کرد.

فیض‌الله صفاری هنرمند اهل خرم‌آباد در ادامه برای اجرای دو قطعه لُری «همسنگر» و «روز شادی» روی سِن آمد و در سخانی کوتاه گفت: قطعه همسنگر را به یاد همه شهیدان ایران و لرستان در سال 1365 خواندم که یاد همه جبهه‌ها در آن وجود دارد. به واسطه این قطعه چند بار در جبهه‌ها حضور پیدا کردم تا موجب تقویت روحیه رزمندگان شود.

ستار سهرابی در ادامه این مراسم سه قطعه «بهشت دنیا»، «عطر نجیب» و «قله پرواز» را اجرا کرد و در توضیح کوتاهی گفت: عطر نجیب را به همه شهیدانی که جانشان را فدا کردند، تقدیم می‌کنم. محمدحسین سپهوند در بخش دیگری از این مراسم قطعه «دیار لُرستان» را اجرا کرد.

اسفندیار قره‌باغی در بخش پایانی این مراسم سه قطعه «در روح و جان من»، «ای ایران» و «آمریکا، آمریکا مرگ به نیرنگ تو را اجرا کرد و در سخنانی گفت: حضور در چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی و موسیقی ضد استکبار جهانی را سعادتی می‌دانم که در چهلمین سالگرد تولد جمهوری اسلامی سعادت حضور در آن را دارم.

وی با اشاره به تبلیغات رسانه‌های معاند افزود: برای اینکه موفق شوند من در بین مردم نباشم شایعاتی پراکنده کردند که من با زور حکومت سرود می‌خوانم و شایعه دیگر این بود که بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا و سایر شیاطین نوشتند که این آدم خودش ساکن آمریکاست. برای پاسخ دادن به این شایعات در جوار سازمان بسیج هنرمندان سفری به خلیج فارس داشتم و با یکی از ناو‌های جنگی سپاه قدرتمند پاسداران به جزیزه ابوموسی رفتیم و در روبروی ناو آمریکا و در کنار جوانان پاسدار نیروی دریایی سرود مرگ بر آمریکا خواندم.

این هنرمند ادامه داد:. اقتدار ما به گونه‌ای است که هر ناوی وارد خلیج فارس می‌شود باید شماره بدنه کشتی را به نیرو‌های سپاه اعلام کند و پرچم جمهوری اسلامی را نصب کند و سپس از آب‌های ما رد شوند. یک عده روشنفکر می‌گویند دور از ادب است پرچم کشوری را آتش زد و ما می‌گوییم ما با آتش زدن پرچم آمریکا، قلب آن‌ها را آتش می‌زنیم، اما وقتی آمریکایی‌ها هواپیما‌های ما را سرنگون کردند، آیا ما نسوختیم؟ در جواب ما با قدرت اعلام می‌کنیم مرگ بر آمریکا.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی بسیج «آوای بیداری» به دبیری جمشید جم، از 24 تا 27 دی‌ماه با اجرا‌های رقابتی 17 گروه موسیقی از سراسر کشور در خرم‌آباد برگزار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها