عراق: اطلاعاتی به سوریه دادیم که منجر به هلاکت هزاران تروریست شد

سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق گفت که این کشور اطلاعاتی در اختیار سوریه قرار داده که منجر به هلاکت هزاران تروریست شده است.
کد خبر: ۳۲۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ - 15January 2019

عراق: اطلاعاتی به سوریه دادیم که منجر به هلاکت هزاران تروریست شدبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از تسنیم، یحیی رسول سخنگوی اطلاع رسانی امنیتی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اسپوتنیک در عراق گفت: ما در عراق علیه گروه تروریستی داعش به پیروزی کامل رسیدیم و همه خاک کشور را از لوث داعش آزاد کردیم، اما برخی از تروریست‌های داعشی و برخی از هسته‌های داعش همچنان در مناطق صحرایی و رشته کوه‌ها حضور دارند و عملیات ما برای نابودی آن‌ها ادامه دارد.

وی افزود: ما از طریق عملیات‌های منحصر به فرد و پیش دستانه موفق شدیم که بسیاری از تروریست‌های داعشی باقی مانده را به هلاکت رسانده و مخفیگاه‌های ان‌ها را منهدم کنیم.

رسول در پاسخ به این سؤال که آیا منابع تامین مالی داعش از خارج به طور کامل خشکانده شده است یا خیر گفت: اولین کاری که ما انجام دادیم خشکاندن منابع تروریسم بود و تمام راه‌هایی که داعش از طریق آن منابع مالی خود را تامین می‌کرد مسدود کردیم و نیرو‌های امنیتی ما هم اکنون در مرز‌ها مستقر هستند و مانع از عبور و مرور داعشی‌ها از خاک سوریه به عراق و بالعکس می‌شوند.

سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق در پاسخ به این سؤال که آیا مرز‌های عراق با سوریه و اردن و عربستان کاملا امن است گفت: نیرو‌های امنیتی و ارتش و داوطلب مردمی در تمام مرز‌ها مستقر هستند و امنیت مرز‌ها برقرار است و نیروی هوایی ارتش دائما منطقه را زیر نظر دارد و پهپاد‌های ما هرگونه تحرک تروریست‌های داعشی را ضبط می‌کنند.

وی افزود: ما عملیات‌های پیشدستانه‌ای در خاک سوریه انجام می‌دهیم و چندین حمله به مواضع داعش در این کشور انجام داده‌ایم که طی آن ده‌ها تن از تروریست‌ها و سرکردگانشان کشته و انبار‌های سلاح و یا کارگاه‌های آماده سازی خودرو‌های بمب‌گذاری شده آن‌ها منهدم شده است. توپخانه ما در پشت مرز‌ها نیز هرگونه تحرک داعش را هدف قرار می‌دهد.

رسول در پاسخ به این سؤال که حملات عراق به تروریست‌ها در سوریه چگونه با طرف سوری هماهنگ می‌شود و تا کنون چه خسارت‌هایی به داعش در پی این حملات وارد شده است، افزود: از زمان تاسیس مرکز اطلاعاتی امنیتی ائتلاف چهارگانه عراق، سوریه، روسیه و ایران ما با سوریه در ارتباط مستمر هستیم و اطلاعات دقیقی در اختیار سوریه قرار داده‌ایم که این کشور توانسته هزاران داعشی را به هلاکت رسانده و انبار‌های سلاح و مهمات آن‌ها را منهدم کند. ما چندین بار به مناطق هجین، السوسه، و الباغوز حمله کردیم و به حملات هوایی خود به تروریست‌ها ادامه خواهیم داد و علاوه بر آن توپخانه عراق هرگونه تجمع داعش را هدف قرار خواهد داد.

رسول در ادامه در پاسخ به این سؤآل که آیا تعداد نیرو‌های آمریکایی و مستشاران این کشور در خاک عراق کاهش یافته است: گفت: ما به هیچگونه نیروی زمینی بیگانه نیاز نداریم. آنچه ما به آن نیاز داریم هماهنگی و همکاری امنیتی و آموزش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها