به همت متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع؛

ماهواره «پیام» با موفقیت به فضا پرتاب شد

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، متخصصان وزارت دفاع موفق شدند با طراحی و ساخت ماهواره‌بر «سیمرغ»، ماهواره «پیام» را با موفقیت به فضا پرتاب کنند.
کد خبر: ۳۲۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ - 16January 2019

ماهواره «پیام» با موفقیت به فضا پرتاب شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای تحقق اهداف فضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح موفق شدند با طراحی و ساخت ماهواره بر «سیمرغ»، ماهواره «پیام» را با موفقیت به فضا پرتاب کنند.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ورود پر افتخار به دهه پنجم عمر پر برکت نظام اسلامی و شکست جبهه استکبار و نظام سلطه در برابر عظمت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی، این موفقیت بزرگ را به ملت غیور و شریف ایران اسلامی تبریک گفت و با تجلیل از دست‌اندرکاران این پروژه عظیم ملی اظهار داشت: با همت و تلاش دانشمندان، محققان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بعد از طراحی و ساخت و پرتاپ موفقیت آمیز ماهواره بر‌های خانواده سفیر یک (سفیر امید، سفیر رصد، سفیر نوید و سفیر فجر) که با پرتاب آن‌ها کشور جمهوری اسلامی ایران به باشگاه کشور‌های دارنده توان ارسال ماهواره به فضا پیوست؛ مطابق راهبرد فضایی جمهوری اسلامی ایران و نقشه‌ راه توسعه‌ ماهواره‌برها، طراحی و ساخت ماهواره‌بر‌های بزرگ‌تر در دستور کار سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع قرار گرفت و پروژه سیمرغ به عنوان اولین گام در این مسیر، با هدف پرتاب ماهواره‌های ۲۵۰ کیلوگرمی تا ارتفاع مداری ۵۰۰ کیلومتری توسعه داده شد.

وزیر دفاع در تشریح مشخصات این ماهواره‌بر بیان کرد: سیستم پیشرانش این ماهواره‌بر در مرحله اول شامل چهار موتور کلاستر شده بوده و سیستم کنترلی آن نیز از چهار موتور جهت کنترل پرواز مرحله اول استفاده می‌کند. سیستم پیشرانش مرحله دوم این ماهواره‌بر نیز از دو موتور بهره می‌برد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به سیستم هدایت و سازه «ماهواره‌بر سیمرغ» گفت: سیستم هدایت کنترل این پروژه توسعه‌یافته سیستم هدایت کنترل خانواده محصولات سفیر است. در حوزه سازه با توجه به افزایش قطر موشک از ۱.۲۵ متر در ماهواره‌بر سفیر به ۲.۴ متر، تکنولوژی مورد استفاده در ماهواره‌بر سیمرغ کاملا جدید بوده و برای اولین بار در کشور توسعه یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار