سردار سلیمانی در جمع خبرنگاران:

کشف بیش از ۶۵ درصد از سرقت‌ها/ ۷۰ درصد از سرقت‌ها در ۱۰ استان کشور انجام می‌شود

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه ۷۰ درصد از سرقت‌ها در ۱۰ استان کشور انجام می‌شود، از کشف بیش از ۶۵ درصد از سرقت‌ها خبر داد.
کد خبر: ۳۲۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ - 16January 2019

کشف بیش از ۶۵ درصد از سرقت‌ها/ ۷۰ درصد از سرقت‌ها در ۱۰ استان کشور انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا در حاشیه همایش تخصصی معاونین و رؤسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: جغرافیای سرقت بسیار مهم است. بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان و مرکز استان انجام می‌شود که اگر تمرکز شود، می‌توان موفقیت بیشتری کسب شود.

وی با اشاره به وجود حدود ۲۰۰ هزار سارق در کشور گفت: بیش از ۶۵ درصد از سرقت‌ها توسط سارقان حرفه‌ای انجام می‌شود که با تمرکز بر این افراد می‌توان سرقت را کاهش داد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه کشفیات خودرو بیشترین آمار پلیس را شامل می‌شود، گفت: ۹۷ درصد از خودرو‌های سرقتی کشف می‌شود که ۸۵ درصد از آن‌ها در ماه اول کشف می‌شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه وظیفه اصلی پلیس ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای مردم و جامعه است، افزود: موضوع سرقت بیشترین طیف تأثیر را بر امنیت دارد و بیش از ۲۰ درصد احساس ناامنی در جامعه ناشی از سرقت است‌.

وی ادامه داد: سرقت خودرو، کیف‌قاپی و زورگیری بر احساس عدم امنیت تاثیرگذاری بیشتری دارد و به همین دلیل موضوع سرقت همیشه برای ما مهم بوده و از نیمه سال قبل روند رو به کاهش داشته است.

سلیمانی با اشاره به اینکه سرقت‌های مهم و خشن به دلیل کنترل و مدیریت پلیس در سال‌های گذشته کاهش داشته است، گفت: از نیمه سال گذشته به دلیل بیکاری، مشکلات اقتصادی، عدم کنترل حاشیه‌نشینی، عدم مدیریت صحیح معتادان متجاهر در جامعه و عدم پیش بینی مکانی برای نگهداری معتادان، با روند افزایشی روبه‌رو هستیم که نگران‌کننده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در نیروی انتظامی عنوان کرد: با توجه به روند رو به افزایش سرقت‌ها، رویکرد‌های جدیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این قرارگاه طرح مبارزه با توسعه سرقت تهیه و مراحل اولیه آن پیاده سازی شده است و جلسه امروز با هدف توجیه مسؤولان استان‌ها برای اجرای طرح جدید است.

سردار سلیمانی افزود: در این طرح با تمرکز بر نقاط شناسایی شده، بسیج تمام امکانات و فعال کردن سازمان‌های ذی‌ربط امیدواریم که بتوانیم روند رو به رشد سرقت را متوقف کنیم.

وی با اشاره به اینکه معتادین متحاهر یکی از عوامل افزایش سرقت است، گفت: در گذشته برای جمع‌آوری معتادین متجاهر با مشکل مکان و ظرفیت نگهداری روبه‌رو بودیم که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال این مشکلات برطرف خواهد شد و تا پایان سال تمام معتادان متجاهر سطح تهران جمع‌آوری خواهند شد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه پنج عنصر مرتبط با سرقت شامل سارق، جغرافیای سرقت، موضوع سرقت، مالخر‌ها و کارکنان پلیس برای مقابله با سرقت است، تأکید کرد: موضوع مبارزه با مالخر‌ها از موضوعات مهمی است که در دستور کار پلیس است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار