سرلشکر باقری وارد «باکو» شد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در صدر یک هیئت عالی‌رتبه نظامی وارد باکو شد.
کد خبر: ۳۲۷۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ - 16January 2019

سرلشکر باقری وارد «باکو» شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه حیدر علی اف باکو در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کشور آذربایجان از مهم‌ترین همسایگان ایران است که به لحاظ نزدیکی تاریخی، مذهبی و زبانی برای کشور ما اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

وی گفت: این سفر در جهت طرح مباحث دفاعی و امنیتی و همکاری‌های نظامی و توسعه آن‌ها این سفر انجام می‌شود.

سرلشکر باقری ادامه داد: به لحاظ ارتباطات تاریخی که دو کشور با هم دارند و همچنین همکاری‌های گسترده تهران و باکو در مسایل مختلف، لازم بود که سفری در این سطح انجام گیرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این نخستین بار است که سفری در این سطح به جمهوری آذربایجان انجام می‌شود، تصریح کرد: این موضوع نشانه نزدیکی مواضع و همکاری‌های عمیق دو کشور است.

بنا بر این گزارش، سرلشکر باقری به دعوت رسمی سپهبد «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است و در مدت دو روز اقامت خود در باکو، با «الهام علی اف» رییس جمهور، نخست وزیر، وزیر دفاع، رئیس مجلس ملی و دیگر مقامات جمهوری آذربایجان دیدار و مذاکره خواهد کرد.

این نخستین سفر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان به جمهوری آذربایجان است و مسایل منطقه‌ای، توسعه همکاری‌های نظامی و دفاعی در حوزه‌های زمینی، دریایی، هوایی و مرزی همچنین مسایل راهبردی همچون مبارزه با تروریسم از جمله محور گفت‌وگو‌های هیات عالی‌رتبه نظامی کشورمان با همتایان خود در جمهوری آذربایجان اعلام شده است.

در این سفر همچنین پس از مذاکرات مقامات نظامی دو کشور، تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های نظامی امضا خواهد شد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
احسنت به این مرد خدایی
نظر شما
پربیننده ها