سردار مقیمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

افزایش میزان سرقت در ۹ ماهه امسال/ تدوین طرح‌های مقابله با سرقت در استان‌ها

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به افزایش میزان سرقت در ۹ ماهه امسال، از تدوین طرح‌های مقابله با سرقت در استان‌ها خبر داد و گفت: سازمان‌های دیگر هم برای کاهش میزان سرقت باید وارد عمل شوند.
کد خبر: ۳۲۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ - 16January 2019

افزایش سرقت در ۹ ماهه نخست امسال/ سازمان‌های دیگر برای کاهش میزان سرقت باید وارد شوندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد رضا مقیمی» رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه همایش تخصصی معاونین و رؤسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با مجرمان نباید به گونه‌ای رفتار کرد که آن‌ها بزرگ جلوه کنند و نباید به آن‌ها لقب «سلطان» بدهیم، اظهار داشت: همکاران من تلاش زیادی برای دستگیری این سارقان می‌کنند و نباید با این القاب آن‌ها را بزرگ جلوه داد.

وی ادامه داد: امروز متأسفانه تصاویر و گزارش‌هایی از روش‌های سرقت به دست مردم می‌رسد که برخی‌ها از این فیلم‌ها و گزارش‌ها روش‌های سرقت را آموزش می‌دهد که این موضوع درست نیست و به صلاح جامعه نیست که شیوه وقوع سرقت را در جامعه منتشر کنیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه برخورد با تبهکاران تنها مختص نیروی انتظامی نیست و سازمان‌های دیگر نیز باید در این زمینه کمک کنند، گفت: با توجه به افزایش سرقت در سال ۹۲ قرارگاه مقابله با سرقت راه‌اندازی شد که خوشبختانه توانستیم در سال‌های ۹۴ و ۹۵ کاهش سرقت داشته باشیم؛ اما متأسفانه به دلایلی میزان سرقت در سال ۹۶ افزایش یافت.

سردار مقیمی گفت: در ۹ ماهه امسال شاهد افزایش سرقت بودیم و این در شرایطی است که با تمام طرح‌هایی که اجرا کردیم، نتوانستیم میزان سرقت را کاهش دهیم؛ لذا در این رابطه سازمان‌های دیگر هم باید وارد عرصه شوند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تأکید کرد: وجود مشکلات اقتصادی باعث شده است که میزان سرقت در کشور افزایش یابد.

وی ادامه داد: قرارگاه مبارزه با سرقت باید پویایی بیشتری پیدا کند تا وقوع سرقت کاهش یابد و حتی آن را به صفر برسانیم؛ لذا برای هر استان طرحی مجزا برای مقابله با سرقت تدوین شده است.

سردار مقیمی افزود: در مورد آمار و ارقام وقوع سرقت می‌توانیم بگوییم که در بحث سرقت از منازل فراوانی بیشتری داریم به گونه‌ای که ۹ درصد کل سرقت‌ها را سرقت از منازل تشکیل می‌دهد و سرقت خودرو و احشام و خروج احشام از کشور از دیگر موارد سرقت در کشور است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا بیان کرد: اگر در سال ۹۷، هشت سرقت از بانک داشتیم که به همان میزان هم کشفیات داشتیم.

وی افزود: سرقت از منازل از فراوانی بیشتری برخوردار است و نسبت به سال گذشته در حوزه سرقت از منازل ۱۹ درصد افزایش داشتیم و میزان کشفیات ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مقیمی گفت: در زمینه سرقت‌هایی که از منازل صورت می‌گیرد با دو موضوع مواجه هستیم؛ یکی از آن‌ها این است که ما به هیچ عنوان حفاظت از منازل را جدی نگرفته‌ایم، به ویژه اینکه درب منازل بسیار ناامن هستند و دوم اینکه ما منازل خود را با بانک مرکزی اشتباه گرفته‌ایم و عمده سرقت‌های منازل، طلا و ارز است و آن هم به این دلیل است که این اجناس به راحتی نقد می‌شوند و در زمان دستگیری سارق، مالی برای بازگردانی اموال به مالباختگان وجود ندارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار