حشد شعبی عراق برای ورود به سوریه جهت نابودی داعش آماده می‌شود

فرمانده محور غرب الانبار در حشد شعبی عراق از آمادگی این هیئت برای ورود به خاک سوریه با هدف نابودی بقایای داعش خبر داد.
کد خبر: ۳۲۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ - 16January 2019

حشد شعبی عراق برای ورود به سوریه جهت نابودی داعش آماده می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، قاسم مصلح فرمانده محور غرب الانبار در حشد شعبی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبری المیادین گفت: نیرو‌های آمریکایی نیت‌های پنهانی در سر دارند و تلاش کردند اطلاعات امنیتی به دست آورند، اطلاعاتی که به داعش در حمله به نیرو‌های عراقی کمک کند. نیرو‌های آمریکایی به دنبال جمع‌آوری اطلاعات دقیق و حساس از نیرو‌های امنیتی مستقر در مرز‌های عراق و سوریه هستند.

وی جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی آمریکا را نقض حاکمیت ملی عراق دانست و افزود: نیرو‌های آمریکایی در مسافتی از مرز‌های عراق و سوریه اقدام به جاسوسی کرده و سوال‌هایی از گارد مرزی و ارتش عراق پرسیده‌اند.

مصلح در بیان جزئیات گفت: سوالات آمریکا درباره تعداد نقاط جنگی در مرزها، میزان سلاح و مهمات، نوع آن‌ها و تعداد نیرو‌ها در هر نطقه بوده است و به دست آوردن این اطلاعات توسط آمریکا بسیار خطرناک است و این کشور می‌تواند به راحتی نیرو‌های گارد مرزی را مورد هدف قرار دهد.

وی بر هماهنگی میان دولت عراق و سوریه برای نابودی داعش در این کشور تاکید کرد و گفت: حشد شعبی آماده ورود به سوریه برای نابودی این گروه تروریستی است. حشد شعبی خروج نظامیان آمریکا از طریق مرز‌های سوریه و عراق را مشاهده نکرده و استحکامات آمریکا در سوریه وجود دارند و جنگنده‌های آمریکا از سوی عراق در سوریه محل وجود پایگاه‌های داعش فرود می‌آیند.

مصلح سفر رئیس جمهوری آمریکا به عراق و ورودش به پایگاه عین الاسد را اشغال عراق عنوان کرد و گفت: حشد شعبی اجازه نمی‌دهد نیروی بیگانه پرونده امنیتی را در خاک عراق برعهده بگیرند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار