مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کردستان:

بازنشستگان نیروهای مسلح، گنج‌های گران‌بهای اسرار دفاع مقدس هستند

سردار «ذبیح‌الله مالکی» گفت: رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس که به افتخاز بازنشستگی نایل آمده‌اند به‌مثابه صندوقچه‌های گنجی هستند که گنج‌های گران‌بهایی از اسرار دفاع مقدس را در خود نهفته دارند.
کد خبر: ۳۲۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ - 16January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کردستان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، در دیدار با مسئولان کانون‌های بازنشستگان نیروهای مسلح استان، از بازنشستگان نیرو‌های مسلح به‌عنوان منابع ارزشمند و ذخایر غنی دفاع مقدس نام برد و اظهار داشت: رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس که به افتخاز بازنشستگی نایل آمده‌اند به‌مثابه صندوقچه‌های گنجی هستند که گنج‌های گران‌بهایی از اسرار دفاع مقدس را در خود نهفته دارند.

وی افزود: نیاز است که این منابع ارزشمند به درستی مورد بهره‌برداری قرار بگیرند و این خاطرات و رشادت‌های گران‌قدر در اشکال مختلف پس از ثبت و ضبط، در منظر مردم و جوانان قرار بگیرد تا جوانان و ملت غیور ایران، پیش از پیش با جانفشانی‌های فرزندان خود آشنا شوند.

سردار مالکی به اقدامات اداره‌کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در راستای تجلیل از مقام و جایگاه پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این اداره‌کل در راستای تجلیل از مقام و جایگاه پیشکسوتان در استان کردستان، در سال ۹۷ اقدام به برگزاری ۲ عنوان همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان نیرو‌های مسلح استان کرده که این برنامه‌ها با همکاری خوب و موثر مسئولین کانون‌های بازنشستگان نیرو‌های مسلح همراه بوده است.

وی به بحث ثبت و صبط خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نیاز است که تمامی ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در بحث دفاع مقدس نقش و فعالیت داشتند، در راستای بهرمندی بهتر و مؤثرتر از این گنج‌نامه‌ها، به تبادل اسناد و مدارک موجود اقدام کنند تا این امر باعث حصول نتیجه بهتر شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان تأکید کرد: با توجه به فضای موجود در این اداره‌کل، نیاز است که کانون‌های بازنشستگان نیروهای مسلح در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام به برگزاری یک نمایشگاه دائمی ویژه بازنشستگان کنند و در این راستا اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های کردستان آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه اعلام می‌دارد.

بازنشستگان دوران دفاع مقدس گنجینه های انقلاب هستند

وی در ادامه گریزی به بحث جشن ۴۰ سالگی انقلاب زد و گفت: انقلاب اسلامی به مانند یک نور، منشأ خیر و برکت برای ایران اسلامی بود که می‌توان برکات ابن حرکت الهی را در جای جای ایران اسلامی به‌ویژه استان کردستان مشاهده کرد.

سردار مالکی با اشاره به کمبود‌ها و عقب‌ماندگی‌های زمان ستمشاهی در استان کردستان، گفت: در زمان ستمشاهی استانی مثل کردستان چنان در فقر و محرومیت قرار داشت که حتی برای دسترسی روستاهای نزدیک هم نیز یک جاده مناسب وجود نداشت و برای طی یک مسافت کوتاه باید سختی‌های زیادی را متحمل می‌شدیم، اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استان کردستان از چنان امکانات رفاهی معیشتی برخوردار شده است که اصلا قابل مقایسه با قبل انقلاب نبوده و نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان به دسیسه‌های دشمن علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ ما از ۱۷ کشور جهان اسیر داشتیم که این بیان‌گر آن است که تمامی دنیا در حمایت رژیم بعث عراق به پا خواسته بودند و با تمام توان به آن‌ها کمک می‌کردند، ولی ملت ایران به واسطه رهبری الهی امام خمینی (ره) و رشادت فرزندان خود بر تمامی دژخیمان فائق آمد.

وی افزود: دشمن که به‌واسطه تحمیل جنگ نتوانست به اهداف خود برسد، از عرصه‌های دیگر نیز مثل تحریم، تهدید و فتنه ورود کرده است و می‌خواهد از این طریق، ملت ایران را به زانو درآورد که به حمدالله با وجود رهبری آگاه و مردمی بابصیر، این تیر دشمنان هم به سنگ خواهد خورد و شکست دیگری را بر دشمن وارد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار