معرفی کتاب؛

پا به پای عکاس جنگ در کتاب «عکاس لشکر خراسان»

کتاب «عکاس لشکر خراسان» زندگی‌نامه و خاطرات ستوان یکم «محمد محتشمی‌پور» توسط «رامین رامین‌نژاد» تدوین و توسط نشر «کامیاب» به زیور طبع آراسته شده است.
کد خبر: ۳۲۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰ - 18January 2019

پا به پای عکاس جنگ در کتاب «عکاس لشکر خراسان»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، کتاب «عکاس لشکر خراسان» کارنامه مختصری‌ست از زندگی‌نامه و خاطرات ستوان‌ یکم «محمد محتشمی‌پور» عکاس، فیلمبردار و خبرنگار دفاع مقدس که به کوشش «رامین رامین‌نژاد» گردآوری شده است.

«محمد محتشمی‌پور» زاده 1327 در روستای «سِنو» از توابع شهرستان «گناباد»، در سال 1346 به استخدام ارتش در آمد و در رسته مخابرات مشغول به خدمت شد.

وی در سال 1359 به جبهه اعزام شد و به عنوان عکاس، فیلمبردار و خبرنگار دفاع مقدس در مدت حدود 61 ماه حضورش در جبهه بیش از 4 هزار قطعه عکس، 300 قطعه فیلم و 500 نوار صوتی تهیه و به گنجینه دفاع مقدس افزود.

«عکاس لشکر خراسان» سه فصل «زندگی‌نامه»، «عکاسی جنگ» و «تصاویر» را شامل می­‌شود. مقدمه این کتاب توسط سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا به رشته تحریر آمده است.

بخشی از کتاب

در عملیات فتح‌المبین، بخش زیادی از سرزمین‌های اشغالی از تصرف دشمن خارج شد، اما تعدادی از یگان‌های لشکر 77 خراسان آسیب دیدند و عده‌ای از رزمندگان به شهادت رسیدند. این مسئله سبب کاهش روحیه برخی از همکاران ما شد که دوستانشان را از دست داده بودند. من به این فکر افتادم که تعدادی رادیوی کوچک دوموج برای سربازان خریداری کنیم تا با شنیدن مارش‌های حماسی و اخبار پیروزی جنگ، روحیه خود را بازیابند و بدانند اگر یگان‌ آنها به عنوان خط‌شکن عمل کرده و تعدادی شهید و مجروح داشته؛ اما سبب پیشروی دیگر یگان‌ها و پیروزی در عملیات شده‌اند.

کتاب «عکاس لشکر خراسان» در 168 صفحه مصور (بخشی رنگی) با حمایت معنوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سال 1397 چاپ شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها