دیدار اعضای خانه هنرمندان ایلام با مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان

تعدادی از هنرمندان ایلام با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دیدار کردند.
کد خبر: ۳۲۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ - 16January 2019

دیدار اعضای خانه هنرمندان استان ایلام با مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استانبه گزارش دفاع پرس از ایلام استان ایلام، تعدادی از هنرمندان ایلام با «محمدرضا شرفبیانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دیدار کردند.

در این دیدار شرفبیانی اظهار داشت: هنرمندان استان باید رشادت‌ها و فعالیت های رزمندگان و مردم را در هشت سال دوران دفاع مقدس را با خلق آثار هنری به نسل حاضر و آینده نشان دهد. دفاع مقدس متعلق به همه گروها و قشرها بوده و هست و هنرمندان نیز در آن دوران پرافتخار و بعد از آن با خلق آثار هنری توانستند گام موثری را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بردارند.

وی گفت: زبان هنر یکی از رسا ترین زبانه ها برای انتقال و اثرگذاری در جامعه و است و باید هنرمندان استان با تلاش بیشتر سعی در معرفی فرهنگ ایثار و مقاومت در اثار هنری خود، داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس ایلام در ادامه تاکید کرد با تمام امکانات و توان درخدمت هنرمندان استان برای اجرای برنامه‌های مرتبط با موضع انقلاب و دفاع مقدس هستیم.

در این دیدار «شکرالله شیرخانی» از اعضای خانه هنرمندان استان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: نشان دادن رشادت‌های رزمندگان با یک نگاه نو و با استعانت از تفکرات هنری در عرصه‌های جهاد و شهادت، هنر و تلفیق این دو با هم، یک هم افزایی را ایجاد می‌کند که اثربخش تر و محتوایی تر به نسل‌های کنونی و آتی نشان داده می‌شود.

شیرخانی یادآور شد: هنرمند متعهد، فردی است که در خدمت ارزش های اصیل دینی و ملی و مباحثی باشد که شکل‌گیری انقلاب بر عهده ی آن‌ها گذاشته است.

وی با بیان اینکه گام های محکمی در این مسیر برداشته نشده، افزود: جنگ تحمیلی در استان‌هایی مانند: ایلام، خوزستان و کرمانشاه رخ داده، اما نتوانستیم مفاخر دفاع مقدس و دلاوری‌های استان را به عنوان اسطوره مشخص کنیم و هم اکنون اسطورهای دفاع مقدس هیچ کدام ایلامی نیست، در حالی که به صورت بالقوه، تعداد اسطوره های در ایلام بسیار زیاد است.

این مسئول گفت: ما نتوانستیم این اسطوره ها را به جامعه و جوانان به عنوان الگو معرفی نماییم هر چند ایلام، هنوز تبعات جنگ در آن نمایان است.

شیرخانی تصریح کرد: هنرمندان در این مسیر و برای تحقق این هدف بزرگ به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به عنوان همگام و همراه کمک کنند تا به اهداف بزرگ دست پیدا کنیم.

همچنین مقرر شد تفاهمنامه‌ای بین جامعه هنرمندان، خانه هنر  و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام منعقد شود. در پایان این دیدار، اعضای خانه هنرمندان از  مرکز فرهنگی و موزه در حال ساخت دفاع مقدس بازدید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها