جلالی:

پرستاری نوعی عبادت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت: برای تلاشی که پرستاران انجام می‌دهند، هیچ اسمی به جز عبادت نمی‌توان گذاشت.
کد خبر: ۳۲۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ - 16January 2019

پرستاری نوعی عبادت استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دکتر «علیرضا جلالی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پرستاران مراکز درمانی تابعه این دانشگاه، اظهار داشت: رشته پرستاری در کشور بسیار محترم شمرده می‌شود؛ البته همه مشاغل شریف هستند؛ اما این حرفه چون ارتباط مستقیم با آلام بیماران دارد، با سایر شغل‌ها متفاوت است.

وی افزود: معدود مشاغلی دارای این مقدار اهمیت هستند و پرستاری به جهت اینکه با تسکین آلام بیماران ارتباط مستقیم دارد، نمی‌توان برای تلاش‌های این عزیزان پاداشی را تعیین کرد.

جلالی ادامه داد: پرستاری یکی از حلقه‌های اصلی مسیری است که در آن برای بهبودی بیمار تلاش می‌شود؛ پس همان‌گونه که عنوان شد، حوزه پرستاری چون با مراقبت دائمی و ۲۴ساعته از بیمار همراه است، نسبت به سایر مشاغل تفاوت دارد.

وی تصریح کرد: این مجموعه درمانی با درمان بسیجیان، پرستاران، نظامیان و خانواده آنها سروکار دارد، لذا تلاش برای مداوای آن‌ها توقیفی است که شامل پرستاران این دانشگاه شده است؛ زیرا بسیجیان و نظامیانی که به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند از جمله افرادی هستند که جان خود را برای حفظ و برقراری امنیت فدا می‌کنند.

جلالی ادامه داد: به همین خاطر بسیار خرسندیم از اینکه پرستاران این دانشگاه به بهترین افراد جامعه که جان خود را برای اعتلای نظام فدا می‌کنند، خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: برای این تلاشی که انجام می‌شود، هیچ اسمی به جز عبادت نمی‌توان گذاشت؛ پس برای اینکه این عبادت مورد قبول واقع شود، پیش‌شرط‌هایی وجود دارد و آن‌، این است که ابتدا نیت را خالصانه و برای رضای خدا قرار دهیم و علاوه‌ بر این باید حرفه‌ای هم عمل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در ادامه گفت: یکی از اصول حرفه‌ای‌گری در این حوزه احترام گذاشتن است و باید این را جدی بگیریم و این هم شدنی نیست، مگر اینکه همه به هم احترام بگذاریم؛ پس باید این را به عنوان رکن اصلی اخلاق حرفه‌ای در نظر بگیریم.

بنا بر این گزارش، در این مراسم از ۱۲۷ پرستار برتر چهار مرکز دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و برخی پرستاران مدافع حرم تجلیل شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها