در سفر سرلشکر باقری به آذربایجان؛

پروتکل همکاری نظامی بین ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد

در دیدار امروز رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، پروتکل همکاری نظامی میان دو کشور امضا شد.
کد خبر: ۳۲۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ - 16January 2019

پروتکل همکاری نظامی بین ایران و جمهوری آذربایجان امضا شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در جریان سفر سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به باکو و دیدار با ذاکر «حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان پروتکل که در زمینه تقویت همکاری در حوزه‌های مختلف نظامی و نظامی- فنی امضا شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پایان این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح مذاکرات انجام گرفته پرداختند.

سردار باقری درباره نتایج دیدار امروز خود اظهار داشت: پس از دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان، ملاقات گرم و صمیمی با وزیر دفاع این کشور داشتیم که طی آن راهکارهای توسعه همکاری‌های آتی بررسی شد.

وی افزود: در این دیدار حمایت جمهوری اسلامی ایران را از تمامیت ارضی کشور آذربایجان اعلام و بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف لجستیکی، آموزشی و انتقال تجارب عملیاتی تاکید کردیم.

سردار باقری با بیان اینکه توافقات ارزشمندی در این دیدار انجام گرفت، اظهار امیدواری کرد که این سفر گام بلندی برای توسعه روابط دفاعی و نظامی بین دو کشور باشد.

وی افزود: افق‌های بسیار روشنی برای آینده روابط دفاعی و امنیتی دو کشور نمایان است.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن ابراز قدردانی از سفر سرلشکر باقری گفت: در این دیدار مسائل مهمی بررسی شد و ما امیدهای زیادی به این سفر داریم.

حسن اف با اشاره به توسعه همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در همه حوزه‌ها، اظهار داشت: اطمینان دارم پس از این سفر همکاری‌های نظامی دو کشور به بالاترین سطح برسد.

وی همچنین از مواضع ایران در رابطه با حمایت از تمامیت ارضی آذربایجان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان افزود: این دیدار فرصتی برای بررسی فعالیت کمیسیون مشترک نظامی ایران و آذربایجان بود.

بنا بر این گزارش، سردار باقری که برای یک سفر دو روزه امروز صبح وارد باکو شده است، با رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان و نخست وزیر این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام / 241

نظر شما
پربیننده ها