طی فراخوانی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی یادآوری شد؛

ضرورت توجه به دستور امام خمینی(ره) در جهت تدوین تاریخ انقلاب

مرکز اسناد انقلاب اسلامی طی فراخوانی، از نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف دعوت کرد، داده‌ها، اطلاعات و دستاورد‌های چهل ساله خود را جهت ثبت در تاریخ در اختیار این مرکز قرار دهند.
کد خبر: ۳۲۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ - 16January 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در آستانه جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و سی‌امین سال صدور نامه تاریخی حضرت امام راحل در جهت تدوین تاریخ انقلاب، مرکز اسناد انقلاب اسلامی طی فراخوانی، از نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف دعوت کرد، داده‌ها، اطلاعات و دستاورد‌های چهل ساله خود را جهت ثبت در تاریخ در اختیار این مرکز قرار دهند.

در این فراخوان آمده است: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و همزمانی آن با سی امین سالروز صدور نامه راهبردی امام خمینی(ره) مبنی بر رسالت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در تدوین تاریخ انقلاب، فرصت مغتنمی است تا با مستندسازی و تجمیع داده‌های تاریخی مختلف، گامی بلند در عرصه صیانت از تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی برداشته شود. علاوه بر این دستورات مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالیان اخیر مبنی بر همکاری مراکز و نهاد‌های اسنادی با این مرکز اهمیت این موضوع را مضاعف می‌کند.

اکنون که در آستانه جشن با شکوه ملت ایران در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، به منظور تحقق منویات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نگارش تاریخ حماسه‌آفرین و پرافتخار انقلاب و جمهوری اسلامی اهمیتی مضاعف می‌یابد.

از این رو، مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان پیشتاز عرصه حفظ و حراست از تاریخ انقلاب، از همه نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف اجرائی، نظامی، انتظامی، فرهنگی، علمی، مطالعاتی و راهبردی دعوت می‌کند با احساس مسئولیت انقلابی، این مرکز را در جمع‌آوری داده‌های مورد نظر در قالب عکس، فیلم، صوت، سند، تاریخ شفاهی و ... به جهت ثبت در تاریخ یاری کنند. بی‌شک با همکاری مشترک و تجمیع بسیاری از این داده‌ها به عنوان اسناد ماندگار، خدمات ارزنده‌ای به جامعه محققان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و به ویژه نسل‌های آینده این انقلاب ارائه می‌شود.

در این زمینه، نهاد‌ها و ارگان‌های اجرایی می‌توانند با شماره تلفن 22693607 و 22211194 تماس بگیرند یا از طریق سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نشانی www.irdc.ir اقدام کنند.

ضرورت توجه به دستور امام خمینی در جهت تدوین تاریخ انقلاب

نامه امام خمینی در سال 1367، در جهت تدوین تاریخ انقلاب اسلامی

 
ضرورت توجه به دستور امام خمینی در جهت تدوین تاریخ انقلاب
دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به نهادها و وزارتخانه‌ها

 انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار