رأی شورای امنیت به استقرار 75 ناظر بین‌المللی در الحدیده

شورای امنیت سازمان ملل متحد با رأی به قطعنامه پیشنهادی انگلیس، استقرار ۷۵ ناظر بین‌المللی را در استان الحدیده یمن تصویب کرد.
کد خبر: ۳۲۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ - 16January 2019

رأی شورای امنیت به استقرار 75 ناظر بین‌المللی در الحدیدهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، پس از گذشت ۳۴ روز از توافق استکلهم سوئد میان طرف‌های یمنی در خصوص بندر و شهر الحدیده و آتش‌بس در این منطقه، شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌ای اعزام ۷۵ ناظر بین‌المللی به مدت شش ماه به الحدیده را تصویب کرد.

به گزارش الجزیره، این ناظران به روند آتش‌بس در الحدیده نظارت خواهند کرد. آتش‌بسی که از روز امضای توافق حال و روز خوشی ندارد و بار‌ها و بار‌ها از سوی ائتلاف سعودی و اماراتی نقض شده است.

در طرح ارائه شده انگلیس آمده است باید مشخص شود سازمان ملل چگونه در راستای اداره بندر‌های الحدیده، الصلیف و رأس عیسی و تفتیش آن کار خواهد کرد و چگونه نقش سازمان ملل در این مناطق تقویت خواهد شد.

طبق توافق صورت گرفته در ۲۲ آذر ماه گذشته طرفین باید نیرو‌های خود را از بنادر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی خارج می‌کردند که تا کنون نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی از این کار سر باز زده‌اند.

بر همین مبنا، «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن جمعه هفته گذشته اعلام کرد نیازی فوری به سازوکاری برای نظارت قوی بر الحدیده حس می‌شود. «استفان دوگاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد عملیات نظارت بر الحدیده از طریق دوربین‌هایی انجام می‌شود که تحت نظارت نماینده سازمان ملل قرار دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها