همزمان با دهه فجر؛

مرکز فرهنگی دفاع مقدس ایلام افتتاح می‌شود

معاون مهندسی و امور موزه دفاع مقدس استان ایلام گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس ایلام طی ۴ فاز و در مکانی به مساحت ۳۰ هزار متر در مجموع ساخته می‌شود که فاز اول عمرانی تاسیسات طی هفته‌های آتی به اتمام می‌رسد و همزمان با دهه فجر فاز اول این فرهنگی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ - 17January 2019

همزمان با دهه فجر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ایلام افتتاح می‌شود«مصطفی حسنی» معاون مهندسی و امور موزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس از ایلام، اظهار داشت: جامعه نیاز به فرهنگ دفاع مقدس و شرح رشادت‌های دوران جنگ دارد و با توجه به جایگاه جغرافیایی استان ایلام و همجواری با کشور عراق و درک مردم استان از جنگ تحمیلی امیدواریم با کمک مسئولان شاهد حضور جوانان در این مرکز فرهنگی باشیم و نسل جوان به صورت واقعی و ملموس دفاع مقدس را درک کنند.

حسنی یادآور شد: طی جلسات شورای فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به ریاست قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و امور موزهای تهران در بهمن سال گذشته تصمیم بر ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در محل فعلی حفظ آثار استان گرفته شد و پس از جلسات سازمان مهندسی و تصویب طرح در شهریور ماه سال جاری فاز اول شروع بکار کرد.

این مسئول تصریح کرد: این مرکز فرهنگی طی ۴ فاز ودر مکانی به مساحت ۳۰ هزار متر در مجموع ساخته می‌شود که فاز اول عمرانی تاسیسات طی هفته‌‌های آتی به اتمام می‌رسد و همزمان با دهه فجر فاز اول این مرکز افتتاح خواهد شد.

معاون مهندسی و امور موزه دفاع مقدس استان ایلام افزود: از سوی دستگاه‌های مسئول استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شاهد تلاش‌های خوبی بودیم و با تاکید استاندار اعتبار این مرکز فرهنگی جذب شد.

وی افزود: ۱۵میلیارد ریال برای اجرای فاز اول این مرکز فرهنگی تخصیص یافته که ۱۰ میلیارد تومان آن جذب و مابقی در سال آینده محقق خواهد شد.

حسنی خاطرنشان کرد: فاز اول این مرکز با مجموع سه گالری افتتاح می‌شود و شامل گالری اول سه هزار شهید استان گالری دوم معرفی استان ایلام از نظر موقعیت سیاسی جغرافیایی و آغاز حمله رژیم غاصب به ایلام به عنوان اولین استان مورد حمله بعثی و همچنین سازماندهی نیروهای عشایری توسط  آیت‌‌الله حیدری و نقش وی در ساماندهی نیروهای عشایری استان است.

وی گفت: یادمان‌های ملی همچون شرهانی؛ قرارگاه امیر‌المومنین بانروشان؛ یادمان عملیاتی قلاویزان و یادمان‌های استانی کربلای یک؛ قرارگاه تاکتیکی حضرت امیر و یادمان شهدای گمنام در این مرکز فرهنگی به نمایش در می‌آید.

این مسئول اضافه کرد: در فازهای بعدی این مرکز عملیات آزاد سازی مهران؛ به نمایش کشیدن زندگی مردم استان در سال‌های جنگ و عدم مهاجرت مردم به دیگر استان‌ها و نمایش ادوات جنگی و پناهگاهی زیر‌زمینی مردم فضاسازی و به اجرا خواهد درآمد.

معاون مهندسی و امور موزه دفاع مقدس استان ایلام در پایان متذکر شد: علاوه بر و سایل شخصی شهدا وصیتنامه دست نوشته و وصیتنامه و عکس دوران دفاع مقدس ایثارگران و شهدا و جانبازان خاطرات رزمندگان و شهدا در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها