طی سفری؛

سرلشکر باقری با رئیس مجلس جمهوری آذربایجان دیدار کرد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به جمهوری آذربایجان با «اکتای اسداف» رییس مجلس ملی این کشور دیدار کرد.
کد خبر: ۳۲۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ - 17January 2019

سردار باقری با رئیس مجلس جمهوری آذربایجان دیدار کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در این دیدار عزم ایران برای تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی با جمهوری آذربایجان را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به ضرورت حل مسالمت آمیز مناقشات منطقه‌ای، بار دیگر حمایت ایران از تمامیت ارضی و مصونیت مرز‌های جمهوری آذربایجان را یاد آور شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ضمن ابلاغ سلام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان، تعمیق روابط بین مجالس دو کشور را مهم خواند و گفت: توسعه هر چه بیشتر روابط دو ملت، در شرایط موجود ضروری است.

اسداف نیز در این دیدار، جمهوری آذربایجان و ایران را کشور‌های دوست خواند و با اشاره به مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور، گفت: برای تعمیق روابط بر مبنای حسن تفاهم و با تکیه بر این ارزش‌ها شرایط خوبی وجود دارد.

رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نقش مهم و اراده سیاسی سران دو کشور در توسعه همکاری‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در پنج سال اخیر روسای جمهوری دو کشور ۱۲ بار دیدار کردند و مذاکرات انجام گرفته در سفر‌های متقابل سران ایران و جمهوری آذربایجان در جهت منافع ملی دو ملت بود.

اسداف گفت: گفتمان سطح بالا در عرصه سیاسی به روابط اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران نیز تاثیر مثبت گذاشته و حجم گردش تجاری میان دو کشور از ۲۵۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به ۴۰۰ میلیون دلار در ۹ ماه سال ۲۰۱۸ میلادی رسیده است.

وی عنوان کرد که با راه اندازی دالان حمل و نقل شمال – جنوب تحولات اساسی در روابط تجاری دو کشور امکان پذیر خواهد بود.
رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور برای رسیدن به اهداف پیشرو تاکید کرد.

اسداف با اشاره به این که روابط بین پارلمانی جمهوری آذربایجان و ایران در سطح بالا قرار می‌گیرد، دیدار و مذاکرات انجام گرفته در سفر اخیر خود به تهران را مهم عنوان کرد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت گروه دوستی پارلمان جمهوری آذربایجان و ایران، گفت: دیدار‌های مرتب نمایندگان پارلمان دو کشور در قالب نهاد‌های بین المللی از نظر بررسی مسایل مورد علاقه متقابل از اهمیت خاص برخوردار است.

رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان با اشاره به مسائل منطقه قفقاز جنوبی، بر حل عادلانه مناقشات منطقه‌ای تاکید کرد.

انتهای پیام/ 251 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار