سردار زاهدیان:

ایران تنها کاشف کلان مواد مخدر در جهان است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پیشروترین کشور‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر در دنیا است و با توجه به میزان کشفیاتی که دارد، تنها کاشف کلان در جهان شناخته می‌شود.
کد خبر: ۳۲۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ - 17January 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد‌ مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در حاشیه بازدید نمایندگان کشور‌های دوبلین (روسیه، ترکیه، مجارستان، آلمان، ایتالیا و فرانسه) از نمایشگاه دائمی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار داشت: امروز فرصت خوبی فراهم شده تا میزبان شما باشیم و گوشه‌ای از زحمات و فداکاری‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران را در معرض دید شما قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این بازدید مفید باشد و به افزایش اطلاعات شما در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر منجر شود، تصریح کرد: امروز مواد مخدر همه جوامع بشری را مورد تهدید قرار داده و این مشکل، به معضل مشترکی بین همه کشور‌ها تبدیل شده است.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم دست در دست هم با این پدیده شوم برخورد و منافع ملی کشور‌های خود را در برابر تهدید مواد مخدر حفظ کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه این مهم میسر نمی‌شود، مگر اینکه همه ما یک برنامه منسجم و واحد را دنبال کنیم، یادآور شد: جا دارد از آقای «فدولوف» رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در تهران به دلیل انجام برنامه ریزی این دیدار تشکر کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم با مدیریت دفتر «UNODC» بتوانیم برای هم‌افزایی و همکاری در راه مبارزه با مواد مخدر اقدامات گسترده تری انجام دهیم.

سردار زاهدیان تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پیشروترین کشور‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر در دنیا پرچمدار است و با توجه به میزان کشفیاتی که دارد، تنها کاشف کلان در جهان شناخته می‌شود.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی میزان کشفیات مواد مخدر حدود ۲ هزار و ۷۰۰ کیلو بوده است، افزود: در سال جاری این میزان به بیش از ۵۸۰ تن رسیده که با فداکاری، تلاش و از خودگذشتگی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، مرزبانان و دیگر همکاران این مهم تحقق یافته است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال ۲۰۰۱ تولید مواد مخدر در کشور افغانستان ۱۸۵ تن بوده و این مقدار امروزه به بیش از ۱۰ هزار تن افزایش یافته که این موضوع در راستای اهداف استکباری صورت گرفته است.

سردار زاهدیان در ادامه عنوان کرد: کشور‌های بیگانه علی رغم اینکه به بهانه تأمین امنیت و مقابله با قاچاق مواد مخدر در افغانستان حضور یافتند، اما متأسفانه شاهد استفاده از گروه‌های تروریستی در این زمینه با توجه به درآمد کلان آن هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه خاستگاه و مقصد تولیدکنندگان مواد مخدر بیشتر کشور‌های اروپایی را شامل می‌شود، افزود: گردش مالی اصلی این تولید کنندگان نیز اروپا بوده، اما حمایت‌های بین المللی در این عرصه بسیار ناچیز است.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان حدود ۶۰ میلیارد دلار گردش مالی تولید مواد مخدر در این کشور است که تنها ۱۰ درصد از این مبلغ در افغانستان و مابقی در اروپا صورت می‌گیرد؛ لذا با توجه به این امر بایستی در همان جا نسبت به فلج کردن این موضوع اقدام شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: با توجه به اینکه کنترل تردد قاچاقچیان و شبکه‌های قاچاق در مرز‌های زمینی کشور با دقت صورت می‌گیرد، شاهد تغییر مسیر آنان هستیم که بخشی از این تغییر به مسیر دریا سوق پیدا کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تأکید کرد: امروز جمهوری اسلامی به تنهایی جور دنیا را می‌کشد و این یک تکلیف شرعی است که سبب شده تا نقش خود را به صورت جهانی نیز در عرصه مبارزه با مواد مخدر ایفا کند.

سردار زاهدیان با تأکید بر اینکه همه کشور‌های ذینفع بایستی نقش خود را در امر مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر ایفا کنند، یادآور شد: امروز از نمایندگان کشور‌های دوبلین دعوت شده تا در درجه اول در جریان قرار بگیرند که چه اتفاقاتی در امر مبارزه با مواد مخدر در شرف وقوع است و در درجه دوم امیدواریم که همه این کشور‌ها با هم‌افزایی یکدیگر بتوانند ما را در امر مبارزه با مواد مخدر یاری دهند.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها