امیر دادرس در جمع بسیجیان ارتش:

لزوم ورود متخصصان به فضای مجازی/ دشمن در فضای مجازی به دنبال غبارآلود کردن اوضاع کشور است

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دشمن برای فضای مجازی میلیاردها دلار هزینه کرده است، گفت: دشمنان امروز می‌خواهند با ابزار فضای مجازی اوضاع کشور را غبارآلود و جای حق و باطل را عوض کنند.
کد خبر: ۳۲۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ - 17January 2019

دشمن میخواهد با فضای مجازی اوضاع کشور را غبارآلود کند/ لزوم ورپد متخصصان به فضای مجازیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «محمد حسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش روز پنج‌شنبه در گردهمایی بسیجیان کوی‌های سازمانی ارتش که با موضوع فضای مجازی و جنگ نرم در مرکز آموزش و پشتیبانی نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: حضور بسیجیان برای پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی در فضای مجازی، امری حیاتی و مهم است.

وی افزود: امروز دشمن از طریق فضای مجازی می‌خواهد محیط را غبارآلود و غیر شفاف کند، تا جای حق و باطل با یکدیگر عوض شود؛ چراکه در این محیط دشمن قصد دارد که ابتدا ارزش‌ها و سپس نظام را به طور کلی تغییر دهد.

امیر دادرس بصیرت را یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با ترفندهای دشمن در عرصه فضای مجازی عنوان کرد و افزود: ما با داشتن بصیرت می‌توانیم با چشم بینا حقیقت را از میان گرد و غباری که دشمن ایجاد کرده است، بشناسیم و در مسیر صحیح گام برداریم.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امام باقر (ع) می‌فرمایند، دین اسلام بر پنج پایه استوار است؛ اول نماز، دوم روزه، سوم زکات، چهارم حج و پنجم هم ولایت است و در واقع ولایت کلید ورود به همه موارد دیگر است.

وی تصریح کرد: بصیرت یعنی اینکه ما فهم درستی از مسائل داشته باشیم؛ لذا اگر فهم سیاسی و دینی مناسبی نداشته باشیم، امکان دارد به اسم دین حتی مسیر را نیز اشتباه برویم.

امیر دادرس با تأکید بر اینکه ما اگر بصیرت داشته باشیم در هیچ عرصه‌ای اجازه قدرت‌نمایی به دشمن را نخواهیم داد، تصریح کرد: بصیرت می‌تواند ما را در مقابله با دشمن در فضای مجازی بدون اینکه تحت تاثیر القائات آنان قرار بگیریم، واکسینه کند.

وی دشمن‌شناسی را یکی از پارامترهای بصیرت عنوان کرد و افزود: ما باید آگاهانه در عرصه فضای مجازی حضور پیدا کنیم و توانمندی‌های خود را در حوزه دینی، اعتقادی، سیاسی و اقتصادی ارتقا دهیم.

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر اینکه باید با تخصص وارد فضای مجازی شویم، گفت: اگر در این حوزه به خوبی و با تخصص و معلومات روز وارد نشویم، بیش از آنکه بخواهیم تأثیرگذار باشیم، تأثیرپذیر خواهیم بود و این همان چیزی است که دشمنان می‌خواهند.

وی تصریح کرد: دشمن هنگامی که میلیاردها دلار برای این فضا خرج می‌کند، یعنی برای تخریب اذهان و افکار عمومی برنامه دارد؛ لذا اگر سواد رسانه‌ای و علم این حوزه را نداشته باشیم، صد درصد تحت تأثیر خواهیم بود.

امروز دشمن حتی در حوزه جنگ سخت هم با مبانی نرم‌افزاری مدیریت شده پیش می‌رود؛ لذا باید با حضور عالمانه، دشمن را مأیوس و دوستان را امیدوار کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها