مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی:

هدف اصلی انقلاب اسلامی فراتر از دستاورد‌های مادی است/ برگزاری «دوره‌های گفتمان و بصیرت‌افزایی» در ۴۰ مسجد تبریز

حجت‌الاسلام حسینی گفت: هدف اصلی انقلاب اسلامی فراتر و والاتر از دستاوردهای مادی است و انقلاب ما هدف‌های فکری، فرهنگی و معنوی را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۳۲۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶ - 18January 2019

هدف اصلی انقلاب اسلامی فراتر از دستاورد های مادی استبه گزارش دفاع پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید شهاب‌الدین حسینی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در نشست برنامه‌ریزی مراسم های  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: خدا را شاکریم که به ما توفیق زندگانی در عصر تجدید حیات اسلام ناب را عطا کرده است.

وی با یادآوری اهمیت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: چهلمین بهار انقلاب شکوهمند مردم ایران، سال پایندگی، استواری، عمق‌بخشی و کمال انقلاب اسلامی است. 

وی یکی از عظیم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را حرکت رو به رشد هیأت‌های مذهبی خواند و یادآور شد: با مقایسه عملکرد هیأت‌های مذهبی در عصر ننگین حکومت پهلوی و عصر حاضر، به آسانی پی به تفاوت وسیع عملکرد هیأت‌ها در این دوران خواهیم برد.

وی ادامه داد: در دوران حکومت طاغوت، عزاداریها مخفیانه و تحت فشار روحی، روانی و امنیتی ساواک انجام می‌شد، در حالی که هم اکنون هیأت‌ها از اصلی‌ترین مراکز گسترش معارف اسلامی و عاشورایی و انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین ضمن یادآوری شعار سالگشت چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: شعار امسال «افتخار به گذشته و امید به آینده» است.

وی ادامه داد: در طول ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، دستاوردهای زیادی در همه حوزه‌های علمی، صنعتی، کشاورزی و... داشته است که این انبوه دستاوردها در تاریخ ایران زمین بی‌بدیل هستند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در مناطق محروم، افزود: توسعه راه‌های مواصلاتی، سیستم برق و آب‌رسانی به روستاها، اجرای طرح‌های هادی و... همه  به برکت توجه ویژه به مناطق محروم صورت گرفته است.

وی در ادامه با یادآوری نرخ بالای باسوادی در استان آذربایجان شرقی گفت: علی‌رغم اینکه استان ما در بعضی از مسایل جزو مناطق کم‌برخوردار محسوب می‌شد، اما هم‌اکنون به برکت نظام اسلامی با نرخ ۸۵ درصدی باسوادی، رتبه خوبی را در بین سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داده است و کشور عزیز ما ایران از لحاظ رشد علمی در جهان، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام حسینی انقلاب اسلامی را محدود به دستاوردهای مادی ندانست و اظهار کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی، فراتر و والاتر از این قبیل دستاوردهای مادی است و انقلاب ما هدف‌های فکری، فرهنگی و معنوی را دنبال می‌کند.

وی در ادامه، ضمن تحسین ایستادگی مردم در برابر این حجم از مشکلات، گفت: مردم ایران علی‌رغم انبوهی از مشکلات در طول ۴۰ ساله انقلاب، ایستادگی پیشه کرده‌اند، و مشکلاتی مانند جنگ تحمیلی، تحریم و فشارهای اقتصادی، نتوانسته است تا الگوی ایستادگی، صبر و باور به اهداف والای انقلاب را از آنان بگیرد و به همین دلیل است که بنا به تعبیر امام راحل و عظیم‌الشأن که فرمودند، مردم دوره انقلاب اسلامی از زمان صدر اسلام به لحاظ ایستادگی در راه عقیده خود والا تر و ثابت‌قدم‌تر هستند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به حماسه نهم دی‌ماه سال ۸۸، گفت: دشمنان قسم‌خورده انقلاب با فکر انقلاب رنگی در فتنه سال ۸۸، نقطه شروع انقلاب، نهضت عاشورا، نقطه آرمانی آن، مهدویت، و حلقه اتصال بین آن دو، یعنی انقلاب اسلامی را نشانه رفته بودند، ولی مردم در ۹ دی جواب کوبنده‌ای به آنان دادند و علی‌رغم گذشت ۱۰ سال از حماسه نهم دی‌ماه سال ۸۸، مردم ایران بار دیگر با خلق حماسه‌ای دیگر در سالروز این نهضت بزرگ، به دشمنان نشان دادند که به این راحتی‌ها دست از عقاید و باور‌های خود نمی‌کشند.

وی نقش هیأت‌های مذهبی را در ایجاد احساس افتخار به گذشته در مردم و آماده کردن هرچه بهتر آن‌ها برای حرکت به‌سوی قله‌های مهدویت را اساسی دانست و ابراز کرد: هیأت‌ها از مردمی‌ترین تشکل‌هایی هستند که می‌توانند باور انقلابی را در مردم تقویت کنند.

حجت‌الاسلام حسینی هدف از تشکیل هیأت‌های مذهبی را گسترش فرهنگ اسلام عاشورایی در بین مردم دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در نهضت و قیام خونین عاشورا دارد.

وی اشاره‌ای هم به اقدامات آمریکایی‌ها برای ایجاد ناامنی در منطقه کرد و افزود: سردمداران آمریکایی میلیاردها دلار برای تثبیت اقتدار خود و ایجاد ناامنی در منطقه خرج کرده‌اند، ولی جز نفرت مردم منطقه نسبت به خود و سفر مخفیانه رئیس جمهور آمریکا به عراق ثمر دیگری برای‌شان نداشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: موقعیت جغرافیایی ما به طوری است که در یکی از ناامن‌ترین مناطق جهان زندگی می‌کنیم، ولی به برکت خون پاک شهدا، امنیتی مثال‌زدنی داریم.

وی یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی را تمدن‌سازی اسلامی دانست و بیان کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب، بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی، به دنبال صادر کردن انقلاب به سایر نقاط جهان و تمدن‌سازی اسلامی بودند که با دقت در انقلاب‌های نقاط مختلف جهان، پی به تحقق یافتن این آرزوی دیرینه می‌بریم.

حجت‌الاسلام حسینی لزوم به انجام یافتن هرچه بهتر برنامه‌های چهلمین بهار انقلاب اسلامی را دست به دست دادن تشکل‌های مختلف خواند و بیان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، برنامه‌هایی در مرکز استان و شهرستانها تدارک دیده شده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، برنامه‌های مسجد‌محور هستند که با عنوان «دوره‌های گفتمان و بصیرت‌افزایی و ترویج فرهنگ اسلام ناب عاشورایی» در ۴۰ مسجد شهر تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در مورد دیگر برنامه‌های این دوران، گفت: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به «چله در چله انقلاب» اشاره کرد که در ۲ مرحله، از نوزدهم دی‌ماه قیام مردم قم تا بیست و نهم بهمن‌ماه قیام مردم تبریز و چله دوم نیز از یک اسفندماه لغایت دوازدهم فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: گفتمان‌های انقلاب یکی دیگر از این برنامه‌ها هستند که با هدف ملموس‌سازی گفتمان‌های انقلاب برای مردم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی در مورد برنامه های ایام الله دهه فجر در شهرستان‌ها، گفت: بنابه مذاکرات انجام شده، قرار است برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان‌های مختلف استان همزمان با مرکز استان برگزار شود.

وی در مورد تطابق تاریخی ایام‌الله دهه فجر و ایام فاطمیه، گفت: مراسمات شادمانی پیروزی انقلاب اسلامی طوری برگزار خواهد شد که عزت و احترام ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) حفظ شود و به واقع یک انقلاب ناب فاطمی را به جهانیان نشان دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم وجود اتحاد در بین تشکل‌های مربوطه در برگزاری هرچه بهتر مراسم‌های شادمانی چهلمین بهار انقلاب، گفت: لزوم موفقیت هر کاری وجود اتحاد است و این ایام فرصت خوبی است تا به همراه پرچم‌زنی و چراغانی‌های هرساله کوچه‌ها، اهداف والای انقلاب و اسلام ناب عاشورایی را در بین نسل جوان جامعه ترویج دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها