شیخ نعیم قاسم:

سیاست‌های آمریکا در منطقه شکست خورده است

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت سیاست‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا با شکست سنگینی روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۳۲۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ - 17January 2019

سیاست های آمریکا در منطقه شکست خورده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در دیدار با کارمندان شبکه تلویزیونی المنار گفت که آمریکا در سوریه به شدت شکست خورده است و به دلیل تحمل خسارت‌های گسترده و نبودِ هیچ چشم انداز و دستاوردی برای خود و متحدانش، نتوانسته است گزینه‌های آینده خود را در سوریه مشخص کند.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات، معاون دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) به منطقه آمده است تا شکست آمریکا را در سوریه پنهان کند و به متحدان ناامید واشنگتن امید و اطمینان بدهد؛ متحدانی که مشاهده کردند آمریکا در میانه راه آنها را رها کرده است. این ترامپ بود که به شکست خود اعتراف کرده و از عقب نشینی نیروهای آمریکا از سوریه سخن گفته است و این که آمریکا دیگر نمی تواند مسئولیت متحدانش را به دوش بکشد؛ بنابراین سفر پمپئو به منطقه، تلاشی برای تاثیرگذاری بر مسائل منطقه است.

وی افزود: اما دیوید هیل(معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا) به خوبی می داند که در موضعی نیست که خواسته های خود را بر مسئولان لبنانی دیکته کند. کشوری (آمریکا) که تجاوزگری های هر روزه اسرائیل را علیه لبنان نمی بیند و از تروریسم تکفیری و حامیانش در منطقه حمایت می کند در مقامی نیست که بخواهد شهروندان لبنانی را نصیحت کند. همه بدانند که آینده لبنان در دستان مردم این کشور است. حفظ امنیت لبنان با استفاده از معادله ارتش، ملت و مقاومت ادامه پیدا می کند و منافع لبنان در این است که به طرح های آمریکا و اسرائیل کشیده نشود؛ طرح های شکست خورده ای که منطقه را تخریب کرده است.

شیخ نعیم قاسم گفت: «برای حل مشکلات دولت لبنان نیز کلید در داخل این کشور است و همه لبنانی ها می دانند این کلید کجاست. بی توجهی به راه حل باعث می شود بحران های جدیدی به بحران اقتصادی و اجتماعی در کشور اضافه شود. بهتر است هرچه سریعتر دولت لبنان تشکیل شود تا به حل مشکلات مردم بپردازد. نباید منتظر وضع مبهم ماند و نباید اجازه داد این تعلل ادامه پیدا کند؛ تعلل و تاخیری که هیچ نتیجه ای جز پیچیده کردن امور ندارد. ما خواهان آن هستیم که به سرعت این دولت تشکیل شود.»

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها