رحیم‌­پور ازغدی:

انقلاب اسلامی پابرجاست/ آزادگان سرمایه­‌های انقلاب هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بعضی انقلابی­‌ها عوض می‌شوند، ولی انقلاب از بین نخواهد رفت و این مسیر ادامه خواهد یافت تا انقلاب اسلامی به دست حضرت مهدی (عج) برسد.
کد خبر: ۳۲۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ - 17January 2019

انقلاب اسلامی از بین نخواهد رفت/ آزادگان سرمایه­‌های انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، نهمین همایش کشوری آزادگان اردوگاه «تکریت11» پاسداشت شهدای غریب اسارت با حضور «حسن رحیم‌­پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز (پنجشنبه) در سالن همایش‌­های آستان قدس رضوی برگزار شد.

رحیم‌­پور ازغدی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسارت اظهار داشت: شما آزادگان امتحان خود را پس دادید و در محضر خداوند روسفید شدید و این افتخار بزرگی است که نصیب شما شده است.

وی با بیان اینکه مقاومت آزادگان در زندان­‌های رژیم بعث عراق معجزه بود، افزود: شما در دوران اسارت ایمانتان را حفظ کردید و پای اصول انقلاب ایستادید و شکنجه شدید. بر اساس آیات قرآن کریم شک نداشته باشید تک تک لحظاتی که شکنجه شدید و سختی‌­ها را تحمل کردید، نزد خداوند ثبت شده است. ممکن است که مردم ایثارگری شما را فراموش کنند، ولی خداوند متعال بر اساس صحیفه باطن ایثارگری­‌های شما را در عالم ثبت خواهد کرد.

رحیم­‌پور ازغدی در بخش دیگری از سخنانش به بررسی اثرات و برکات صبر و مقاومت آزادگان اشاره کرد و گفت: اگر با نگاه مادی، مسئله اسارت را مورد بررسی قرار بدهیم شما آزادگان شکست خوردید. در مدت هفت یا هشت سال اسارت زجر کشیدید. در حالی که در مقابل، کسانی که در دفاع مقدس حضور نداشتند و یا دوران اسارت را درک نکردند از لحاظ مادی پیشرفت داشتند. اما اگر با نگاه انبیاء به مسئله اسارت نگاه کنیم، خواهیم فهمید که اسارت پیروزی مطلق است؛ چون پیروزی واقعی از آن کسانی است که در مسیر حق هستند.

وی ادامه داد: آثار دنیایی صبر و مقاومت شما در زندان­‌های رژیم بعث عراق، جهانی شدن انقلاب اسلامی است. از لحاظ معنوی نیز نفحات این صبر را اگر قادر به دیدن باشید، درک خواهید کرد و گرنه در آن دنیا برکات ایستادگی­‌تان آشکار خواهد شد.

رحیم­‌پور تأکید کرد: فداکاری مجاهدین باعث شد تا پرچم توحید و عدالت برافراشته شود. بعد از دفاع مقدس تا ابد، برکات عدالت در هر کجای دنیا به هر کس برسد؛ مجاهدینی که در این حماسه عظیم حضور داشتند در ثوابش شریک هستند. اتفاقاتی که از شرق تا غرب عالم رخ می‌­دهد همه الهام گرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که شما برای تحقق آن مجاهدت و مشقت زیادی متحمل شدید که باید آن را حفظ کنید.

این مسئول تصریح کرد: شما آزادگان سرمایه‌­های این انقلاب هستید و باید خودتان را حفظ کنید. حوادث و مظلومیت­‌هایی که بر شما گذشته و یا شنیدید و یا دیدید را ثبت و ضبط کنید. این مطالب به شما تعلق ندارد و در آینده اسناد ملی جامعه هستند و در دنیا حرف برای گفتن دارند.

رحیم‌­پور بیان کرد: اسارت در همه دنیا به معنی ذلت است، اما صبر و پایمردی شما نشان داد که اسارت در قاموس انقلاب اسلامی به معنای عزت است و این را شما از حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) آموخته­‌اید.

وی افزود: شما آزادگان باید مراقب باشید تا اصولی که برای آن فداکاری کردید از متن به حاشیه نرود. همچنین بعضی اعتقاد دارند که دهه 60 و حوادثی که در آن دهه اتفاق افتاد، خاطره بوده و تمام شده، در صورتی که دهه 60 الگو است. ما باید انقلابی‌گری و اخلاص دهه 60 را با تجربه دهه 90 به هم پیوست کنیم و در جهت توسعه انقلاب اسلامی گام برداریم.

رحیم‌­پور ازغدی در پایان گفت: بعضی انقلابی‌­ها عوض می­‌شوند، ولی انقلاب از بین نخواهد رفت و این مسیر ادامه خواهد یافت تا انقلاب اسلامی به دست حضرت مهدی (عج) برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار