سرلشکر باقری تأکید کرد؛

گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در عرصه دفاعی

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره تفاهمات صورت گرفته میان هیات‌های نظامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: مذاکرات مفصل و سودمندی بین دو طرف صورت گرفت که امیدواریم روابط نظامی و دفاعی دو کشور به شکل چشمگیری افزایش یابد.
کد خبر: ۳۲۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ - 17January 2019

مرز‌های ایران و جمهوری آذربایجان از امن‌ترین مرزهاستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران روز پنجشنبه در کنفرانس خبری که با حضور خبرنگاران ایرانی و آذربایجانی در باکو برگزار شد، اظهار داشت: مرز‌های ایران و جمهوری آذربایجان مرز‌های با ثبات و آرامی است و این امنیت زمینه‌ساز رفت و آمد مطمئن مردم دو کشور و مبادلات تجاری متقابل است.

سرلشکر باقری تأکید کرد: با همکاری‌های نزدیک و ارتباطات گسترده مجموعه مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان روز به روز مرز‌های دو کشور با ثبات‌تر و امن‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار‌های روز گذشته و امروز خود با رئیس جمهوری، وزیر دفاع، نخست وزیر و رئیس مجلس جمهوری آذربایجان، افزود: در این سفر که به دعوت وزیر دفاع انجام شد، مذاکرات مفصل و سودمندی بین هیات‌های نظامی دو طرف صورت گرفت و به توافقات مهمی دست پیدا کردیم که امیدواریم روابط نظامی و دفاعی دو کشور به شکل چشمگیری افزایش یابد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امیدواریم با سفر هیات عالی‌رتبه نظامی ایران به آذربایجان که برای نخستین بار در این سطح از ابتدای انقلاب و استقلال جمهوری آذربایجان انجام می‌شود، روابط دو کشور در زمینه دفاعی نظامی نیز گسترش چشمگیری پیدا کند.

سرلشکر باقری افزود: کشور آذربایجان برای دولت و ملت ایران کشور دوست، بردار و همسایه محسوب می‌شود که این میزان از روابط به هیچوجه کفایت نمی‌کند و روابط دو کشور باید چندین برابر وضعیت فعلی توسعه یابد.

وی افزود: با توسعه دالان حمل و نقل شمال - جنوب و انجام پروژه‌های باقی مانده مانند راه آهن رشت - آستارا می‌توانیم شاهد گسترش بیشتر روابط اقتصادی دو کشور باشیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان گفت: برای جمهوری اسلامی ایران تمامیت ارضی کشور آذربایجان امری قطعی است و مسئله قره باغ و مسایل مربوط به اشغال سرزمین‌های جمهوری آذربایجان باید با گفت‌وگو‌های دو طرح حل شود. در هر صورت اشغال و ادامه اشغال سرزمین‌های جمهوری آذربایجان و آواره شدن مردم این سرزمین برای جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست.

سرداری باقری تصریح کرد: امنیت، ثبات، آرامش و پیشرفت کشور همسایه و بردار آذربایجان موجب خوشحالی مردم ایران است و امیدواریم این ثبات و امنیت پایداری داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران برای امنیت هرچه کامل‌تر در جمهوری آذربایجان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی با اشاره به امضای ژریم حقوقی دریای خزر بین کشور‌های ساحلی این دریا و ایران و آذربایجان، گفت: هیچ مسئله حقوقی در دریای خزر نداریم و در بخش نظامی هم نیرو‌های دریایی دو کشور رفت و آمد و تمرینات مشترک بیشتری را با هم برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار