سردار جلالی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

موضوع «تهدیدات عامدانه اقلیمی» جدی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: زمانی که نسبت به طرح موضوع تهدیدات عامدانه اقلیمی هوچی‌گری شد، احساس کردیم موضوع جدی است و باید به آن پرداخت.
کد خبر: ۳۲۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 18January 2019

موضوع تهدیدات عامدانه اقلیمی جدی استسردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره تهدیدات عامدانه اقلیمی اظهار داشت: این موضوعی است که کشور‌های مختلفی به آن می‌پردازند، اما متأسفانه وقتی ما چنین موضوعی را مطرح کردیم، برخی رسانه‌های داخلی و دشمنان خارجی درباره آن، موضع‌گیری‌هایی کردند که باعث شد تا حدودی نسبت به اصالت وجود چنین تهدیدی، شک به وجود آید.

وی افزود: شبکه مستند تلویزیونی کانادا یک مستند نیم ساعته درباره این موضوع پخش کرده و در آن یکی از اساتید اقلیم‌شناس درباره آن بحث کرده و در جمع‌بندی این مستند عنوان می‌شود که تحقق چنین اقدامی امکان‌پذیر است؛ اما دانش و اطلاعات آن محدود و کنترل شده است به همین خاطر سازمان ملل پیمانی به نام منع مداخلات عامدانه اقلیمی را بررسی کرده است؛ چون امکان چنین تهدیدی وجود دارد.

سردار جلالی ادامه داد: علاوه بر این تعدادی از دانشمندان روسی و آمریکایی هم نسبت به این موضوع اظهار نظر کردند و این موضوع را که می توان عامدانه اقلیم را دستکاری کرد و قابلیت‌های بارش را کاهش یا افزایش داد، تأیید کردند.

وی بیان کرد: موضع ما در خصوص چنین تهدیدی این بود که باید وجود آن را در مجامع علمی بررسی کنیم و با جمود علمی با آن برخورد نشود؛ رد یا اثبات آن نیاز به رویکرد علمی دارد و با هوچی‌گری تبلیغاتی قابل پاسخ نیست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: زمانی که نسبت به این مسئله هوچی‌گری شد، احساس کردیم موضوع جدی است و باید به آن پرداخت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار