با عنوان پیشاهنگ شهادت؛

آیین گرامیداشت سالگرد شهادت شهید نواب صفوی در قم برگزار شد

آیین گرامیداشت شصت و سومین سالگرد شهادت روحانی شهید سید مجتبی نواب صفوی با عنوان «پیشاهنگ شهادت» پنجشنبه در حسینیه امام حسن عسکری (ع) واقع در جوار مزار شهدای فداییان اسلام برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹ - 18January 2019

آیین گرامیداشت سالگرد شهادت شهید نواب صفوی در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، آیین گرامیداشت شصت و سومین سالگرد شهادت روحانی شهید سید مجتبی نواب صفوی و شهیدان ذوالقدر، واحدی و طهماسبی از شهدای فداییان اسلام، در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب با حضور جمعی از مسئولان استان قم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در حسینیه امام حسن عسکری (ع) واقع در آرامستان وادی السلام قم برگزار شد.

حجت الاسلام سید معزالدین حسینی از اساتید حوزه طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: کسروی باعث ایجاد تشکیک در مقدساتی از جمله جریان غدیر شده بود و تلاش‌های شهید نواب صفوی برای هدایت و ارشاد وی به جایی نرسید.

وی افزود: کسروی نقطه پایان غربزدگی تئوریک بود و به همراه اقدامات رضاخان موجب از دست رفتن نیمی از ایمان مردم می‌شدند.

حسینی با اشاره به شجاعت بی نظیر شهدای فدائیان اسلام در فضای خفقان پیش از انقلاب، خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی در مبارزه با استبداد و استکبار، دارای منطقی مستدل در مواجهه با دشمنان اسلام بود.

وی با اشاره به تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصریح کرد: اگر از رهنمود‌های امام و رهبری دور شویم، چراغ ایمان ما به خاموشی می‌گراید.

شهید سید مجتبی نواب صفوی رهبر جمعیت «فدائیان اسلام» و از پیشتازان مبارزات اسلامی بر ضد رژیم ستمشاهی بود که در ۲۷ دی ماه سال ۱۳۳۴ همراه سه تن دیگر از همرزمان خود، شهیدان سید محمد واحدی، مظفر ذوالقدر و خلیل طهماسبی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها