فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

باید در سطح منطقه سهم خود را از موسیقی بگیریم

سردار«مرتضی کشکولی» گفت: باید سهم خود را از موسیقی در سطح منطقه بگیریم و بسیجی ها هم بیایند تا تأثیر موسیقی بر پیشرفت انقلاب را افزایش دهیم.
کد خبر: ۳۲۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ - 18January 2019

به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی «سرودهای حماسی و آواهای انقلابی» که در خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: چهل سال از انقلاب را در شرایط بسیار دشوار جنگ سخت و نرم، فرهنگی و اقتصادی و فتنه های مختلف در میان بهت جهانیان و با سلامت طی کردیم.

وی با بیان اینکه بخشی از طی این مسیر بر دوش سرود، موسیقی و آواهای انقلابی بوده است، تصریح کرد: امروز خیلی خوشحالیم در استان شاهد نقطه عطف آشتی حزب اللهی ها، انقلابیون و پاسداران با موسیقی تعالی بخش هستیم، نه آن موسیقی که غنا است و لهو و لعب حساب می شود و باعث گذران زندگی به شکل لودگی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تاکید بر اینکه من متعلق به همین منطقه هستم، خاطر نشان کرد: حتی در زمان طاغوت هم بیش از 90 درصد موسیقی ما ارزشی و حماسی بود و در عروسی های ما هم اوج شادی و نشاط با موسیقی حماسی است.

سردار کشکولی گفت: مفتخریم آن ریشه را داریم و از حالا به بعد باید سهم خود را از موسیقی در سطح منطقه بگیریم و بسیجی ها هم بیایند  تا تأثیر موسیقی  برپیشرفت انقلاب را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هم در زمان جنگ و هم در زمان انقلاب اسلامی سرودهای مهیج و حماسی نقش تسریع کننده در اهداف انقلابی داشتند و این مفاهیم را با زبان عمومی انسان ها منتقل می کردند، یاد آورشد: اگر می خواستید شهید را بشناسید با یک موسیقی و شعر همه فهم می شد، بی سواد و باسواد و شهری و روستایی اوج مقام شهید و شهادت را با موسیقی درک کردند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه تعمیق روحیه انقلابی و حماسی از طریق موسیقی محقق شد و به نسل های بعد انتقال یافت، تصریح کرد: اتحاد بین قومیت ها را موسیقی رقم زد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار