یک عضو کمیسیون شوراها مطرح کرد؛

ارتقای سطح کیفی انتخابات با استانی‌شدن مجلس

محمود محمدی شاه‌نشین گفت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی این فرصت را به مجلس می‌دهد تا به دو وظیفه اصلی خود یعنی قانون‌گذاری در سطح ملی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها تمرکز کند.
کد خبر: ۳۲۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ - 18January 2019

ارتقای سطح کیفی انتخابات با استانی‌شدن مجلسبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمد محمودی شاه‌نشین با اشاره به معایب و محاسن استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: قانون‌گذاری نیازمند تمرکز در سطح کلان کشور است و نظارت بر عملکرد دولت و تصمیم‌گیری در زمینه معاهده‌ها و مباحث ملی مقوله‌هایی هستند که نمی‌شود با بخشی‌نگری به آن‌ها پرداخت.

وی افزود: متاسفانه اکنون به واسطه اینکه نمایندگان به مشکلات محلی و بخشی به جای مسائل ملی اولویت می‌دهند، در بحث قانون‌گذاری شاهد قوانین تکراری هستیم و از پرداختن به مسائل ملی کشور فاصله گرفته‌ایم.

نماینده مردم شهریار در مجلس تصریح کرد: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی این فرصت را به مجلس می‌دهد تا به دو وظیفه اصلی خود یعنی قانون‌گذاری در سطح ملی و منطقه‌ای و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها بپردازد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: از سوی دیگر این طرح فرصت فعال شدن و تقویت را به پارلمان‌های محلی می‌دهد تا به مسائل و مشکلات محلی بپردازند و نمایندگان نیز به جای صرف مدت طولانی برای پرداختن به مشکلات و مسائل محلی به مسائل ملی توجه خواهند کرد.

محمودی شاه‌نشین در پایان گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس نگاه نمایندگان ملی خواهد شد و افرادی که به مجلس راه می‌یابند از نگاه‌های قومی و بخشی فاصله گرفته و مجلس نیز از لحاظ کیفی ارتقای قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار