عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

غفلت از توان و ظرفیت‌های داخلی مسبب گرفتاری‌هایمان شده است

محمدابراهیم رضایی با بیان اینکه پذیرش کنوانسیون‌های بین‌المللی نمی‌تواند مشکلات کشور را کم کند، گفت: قبل از تصویب برجام نیز چنین در کشور القا کرده بودند که این توافق تنها راحل کم شدن معضلات است. آیا برجام توانست گره از کار ملت باز کند؟
کد خبر: ۳۲۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ - 18January 2019

/محمدابراهیم رضایی نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را از دستورکارهای مهم هفته آینده مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی که به واسطه اعمال تحریم‌های آمریکایی‌ها و هم‌چنین ضعف و ناکارآمدی برخی مدیران و مسوولان داخلی به وجود آمده است، عده‌ای رفع چالش‌های جاری کشور را در گرو تصویب نهایی لوایح FATF می‌دانند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه مومن از اشتباه خود درس می‌گیرد و برای جبران خطای خود می‌کوشد، افزود: قبل از تصویب برجام نیز چنین در کشور القا کرده بودند که این توافق تنها راحل کم شدن معضلات است. آیا برجام توانست گره از کار ملت باز کند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برجام نه تنها مشکلات ما را کم نکرد، بلکه خود به مشکلی بزرگ برای کشور تبدیل شد، لذا توقف در عرصه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای و ایجاد موانعی بزرگ بر سر راه موفقیت‌های کشورمان از مصداق بارز این مشکلات است.

وی، خیانت در امانت و خلف وعده را از صفات برجسته غربی‌ها عنوان کرد و افزود: زمانی می‌توانیم برای خدمت خالصانه به مردم و بهبود شرایط موجود کشور قدم برداریم که باور کنیم تعامل با غرب راه حل نهایی نیست. علت ضعف ما در رونق اقتصادی چشم دوختن به دست غربی‌هاست.

نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی، تلاش برخی مسوولان برای به تصویب رساندن لوایح FATF را عدم عبرت گرفتن آن‌ها از برجام عنوان کرد و گفت: عدم حسن نیت غربی‌ها در برجام، نه تنها برای ایران بلکه برای سایر کشورها به اثبات رسید؛ لذا پذیرش معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی نه تنها دردی از درد ملت دوا نمی‌کند، بلکه جز اتلاف وقت و سنگ‌اندازی در مسیر موفقیت‌های کشورمان چیزی عاید ما نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار