دفاع پرس اقدام ناپسند در نورالشهداء زاهدان را بررسی کرد؛

تخریب درخت کهنسال نورالشهداء زاهدان؛ خصومت شخصی یا ساخت وسیله تفریحی!

در حالی که قرار است وسیله تفریحی «زیپ‌لاین» در بوستان نورالشهداء زاهدان ساخته شود، افراد ناشناس یکی از قدیمی‌ترین درختان «گز» این بوستان را با سوءاستفاده از نبود برق و تاریکی هوا قطع کردند؛ افرادی که فرمانده یگان حفاظت محیط زیست زاهدان از تلاش برای شناسایی و دستگیر آن‌ها خبر می‌دهد.
کد خبر: ۳۲۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ - 20January 2019

خصومت شخصی یا ساخت وسیله تفریحی! دلیل تخریب فضای سبز این محل چیست؟به گزارش خبرنگار دفاع پرس از زاهدان، چندی پیش انتشار خبر قطع کهنسال‌ترین درخت بوستان نورالشهداء زاهدان موجب شد تا بسیاری از کاربران فضای مجازی این سوال را مطرح کنند که قطع این درخت کار چه شخص یا اشخاصی بوده و هدف از این اقدام چه بوده است.

این درخت که یکی از قدیمی‌ترین درختان «گز» بوستان نورالشهداء واقع در بلوار «خرمشهر» زاهدان بود، در ساعات ابتدایی بامداد و در تاریکی هوا توسط افراد ناشناس قطع شد که این اقدام علاوه بر این‌که لطمه سختی به فضای سبز این بوستان زده، موجب ناراحتی شهروندان این شهر شده است.

بوستان نورالشهداء زاهدان سال‌هاست میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس بوده و به یکی از مقدس‌ترین مناطق این شهر تبدیل شده است، به‌گونه‌ای که همه روزه تعداد بسیاری از شهروندان زاهدانی اوقات خود را در این محل گذرانده و با استفاده از فضای معنوی و بوستان سرسبز این نقطه از شهر، دل‌های خود را صفا می‌دهند.

قطع برق عامل سوء استفاده خرابکاران شد

در همین رابطه یکی از خادمین مهدیه شهدای گمنام زاهدان با اظهار تأسف از قطع این درخت، به خبرنگار دفاع پرس گفت: تاریکی هوا و قطع برق این محل که ناشی از برخی اتفاقات پیش آمده میان شهرداری و اداره برق است، موجب شده تا محوطه این بوستان در تاریکی کامل باشد و همین موضوع نیز باعث شد تا افراد خرابکار به دور از چشم مردم، اقدام به این کار زشت کنند.

وی افزود: وجود پربرکت آرامگاه شهدای گمنام در این محل و تجهیزات تفریحی خوب و مناسبی که از سوی شهرداری در آن‌جا نصب شده، موجب شده است تا این بوستان به یکی از شلوغ‌ترین پارک‌های منطقه تبدیل شود و هر روز خانواده‌های زیادی به همراه فرزندان‌شان برای تفریح به این پارک مراجعه کنند، اما پس از قطع برق، این محل در سکوت کامل به سر می‌برد که گلایه شهروندان را نیز به همراه داشته است، اما هنوز هم هیچ مسئولی برای حل این مشکل اقدامی نکرده است.

این خادم شهدا با تاکید بر این‌که تاریکی و نبود برق موجب بروز مشکلات فراوانی برای ما شده است، بیان کرد: همین تاریکی محیط و قطع برق دلیلی شد تا چنین اقدام زشتی صورت گرفته و این درخت کهنسال قطع شود و دیگر شب‌ها کسی جرأت نکند به این محل سری بزند.

قطع درخت برای ساخت زیپ لاین!

«شبنم سرحدی» یکی از شهروندان زاهدانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به این‌که قطع این درخت مشکوک است، اظهار داشت: هیچ فرد عادی جرأت ندارد در تاریکی شب یک درخت را قطع کند و این موضوع به صورت کلی مشکوک است و ممکن است زیر سر فردی مشخص باشد.

این شهروند زاهدانی با درخواست از مراجع قضایی برای ورود به این موضوع، تأکید کرد: هیچ کس قادر نیست به تنهایی چنین تصمیمی گرفته و بدون دلیل یک درخت را قطع کند، به عقیده بسیاری از شهروندان مهمترین دلیل قطع این درخت، ساخت یک وسیله بازی جدید بوده است.

وی ادامه داد: قرار بود در این بوستان نوعی وسیله تفریحی با عنوان «زیپ لاین» افتتاح شود که بنا بر گفته افرادی که همیشه به این محل سر می‌زدند، این درخت یکی از موانع سد راه ایجاد این وسیله بازی بود و حال که قطع شده است دیگر مانعی برای ساخت این وسیله تفریحی وجود ندارد که پیگیری همین موضوع ما را به اصل ماجرا وصل خواهد کرد.

یگان حفاظت محیط زیست در جستجوی خرابکاران طبیعت زاهدان

«حمید ریگی» فرمانده یگان حفاظت محیط زیست زاهدان نیز با تاکید بر اینکه پیگیر دستگیری و شناسایی خرابکاران و عاملان قطع درخت بوستان نورالشهداء هستیم، به خبرنگار دفاع پرس گفت: برای شناسایی این افراد اقدامات لازم انجام شده و به همراه سرهنگ «محبت خانی» فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بازدیدی از محل این پارک انجام گرفته است تا بررسی‌های دقیق‌تری انجام شده و دلایل اصلی قطع این درخت را کشف کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، نبود برق و تاریکی هوا را عاملی برای مخفی ماندن این اقدام زشت دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه مهمترین دلیل مخفی ماندن این اقدام، قطعی برق پارک و نبود روشنایی کافی در محل بوده که موجب شده است تا افراد ناشناسی با سوءاستفاده از همین موضوع، با یک دستگاه خودروی پژو در نیمه‌های شب اقدام به قطع این درخت کرده و پس از آن نیز به سرعت از محل متواری شوند.

ریگی در پایان با تاکید بر این‌که تلاش برای شناسایی عامل یا عوامل نابودی این درخت به صورت جدی در حال اقدام است، تصریح کرد: بی‌شک عاملان این اقدام به سرعت شناسایی و دستگیر شده و نتیجه آن نیز به مردم عزیزمان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار