۱۱ زخمی در چهل و سومین راهپیمایی حق بازگشت غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به افراد شرکت کننده در چهل و سومین راهپیمایی حق بازگشت، یازده نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۳۲۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ - 18January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، رژیم صهیونیستی بار دیگر به شرکت کنندگان در راهپیمایی نوار غزه حمله و تعدادی از آن‌ها را زخمی کرد.

رسانه‌های فلسطین شامگاه جمعه (۲۸ دی) از برگزاری چهل و سومین راهپیمایی حق بازگشت و شکست محاصره غزه خبر دادند.

وزارت بهداشت نوار غزه بعد از ساعتی از آغاز این راهپیمایی گزارش داد که بر اثر حملات نظامیان رژیم صهیونیستی یازده تن زخمی شده‌اند. در بین زخمی‌ها، کادر پزشکی و نیرو‌های امدادرسان نیز وجود دارد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، سه تن از این یازده نفر با گلوله جنگی زخمی شده و نظامیان صهیونیست به سمت مشارکت کنندگان در راهپیمایی امروز گلوله‌ها و بمب‌های حاوی گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند.

راهپیمایی امروز از سوی کمیته عالی راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت و شکست محاصره غزه، جمعه «وحدت تنها راه پیروزی و ناکام گذاشتن توطئه‌هاست»، نامگذاری شده است.

شرکت کنندگان در چهل و سومین راهپیمایی حق بازگشت غزه از مصر خواستند گذرگاه رفح بین مصر و نوار غزه را بازگشایی کند.

راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و شکست محاصره غزه» از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

مطابق آخرین آمار نهاد‌های فلسطین، از ابتدای این راهپیمایی‌ها تا کنون بیش از ۲۵۰ شهید و ۲۵ هزار زخمی زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۱۲

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار