آمریکا خانواده‌های سوری درحال فرار از دست داعش را بمباران کرد

رسانه‌های سوریه اعلام کردند جنگنده‌های آمریکا امروز خانواده‌های سوری که در حال فرار از داعش بودند را بمباران کردند.
کد خبر: ۳۲۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ - 19January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از فارس، رسانه‌ها بار دیگر از حمله هوایی ائتلاف آمریکا به غیرنظامیان در شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شامگاه جمعه (۲۸ دی) گزارش داد که جنگنده‌های این ائتلاف شهر «باغوز علیا» را در شرق استان «دیرالزور» هدف حملات هوایی خود قرار داده‌اند که بر اثر این حملات ۲۰ نفر کشته شده‌اند.

این حمله آمریکا به بهانه هدف قرار دادن عناصر داعش در منطقه تحت اشغال این گروه تروریستی صورت گرفته شده است. در بین کشته‌ها تعدادی کودک و زن وجود دارد.

برخی منابع غیر رسمی از جمله فعالان شبکه‌های اجتماعی شمار قربانیان حمله امروز ائتلاف آمریکا را تا ۳۱ نفر نیز گفته‌اند.

خبرگزاری «خطوه» وابسته به معارضان سوریه نیز با تأیید خبر این حمله و کشته شدگان، نوشت که قربانیان حمله امروز جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در حال فرار از چنگ عناصر داعش بودند که هدف حملات این جنگنده‌ها قرار گرفتند.

«فراس علاوی»، سردبیر وبگاه «شرق‌نیوز» به این خبرگزای گفته است که همه این افراد گروهی و با پای پیاده قصد داشتند باغوز علیا را به مقصد مکانی امن احتمالا شهرک «السوسه» ترک کنند.

به گفته این شخص، تا کنون مرگ ۳۵ نفر بر اثر حملات ائتلاف آمریکا ثبت شده و تنها یک خانواده ۱۰ نفر از اعضای خود را از دست داده است.

ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش آمریکا که از سال ۲۰۱۴ و به دنبال اشغال مناطق گسترده‌ای از سوریه و عراق توسط این گروه تروریستی تشکیل شد، تاکنون صد‌ها نفر از غیر نظامیان را به اشتباه هدف حملات خود قرار داده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها