یادداشت/ حامد افروغ

وقتی عدو سبب خیر می‌شود!

دستگیری و بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی ـ مرضیه هاشمی ـ در کشوری که بوق حقوق بشرش همه را کر کرده، یک بار دیگر بر پوشالی بودن ادعاهای انسان‌دوستانه رژیم آمریکا صحه گذاشت.
کد خبر: ۳۲۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۵ - 19January 2019

وقتی عدو هر بار سبب خیر می‌شود اما...گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حامد افروغ: غرب گرایی یکی از بزرگترین آفاتی است که از زمان گسیل ایرانیان به غرب برای آموختن و تربیت شدن، گریبان ملت ایران را گرفته و بارها و بارها زمینه‌ساز وارد آمدن ضربه‌های سختی به کشور شده است که بارزترین نمودهای آن را می‌توان در مسائل فرهنگی جامعه مشاهده کرد.

آنچه که امروز در کنار برجام و سایر تعهداتی که آمریکا در طول 40 سال عمر انقلاب داده، می‌تواند نقاب را از چهره غرب و در راس آنها آمریکا، برای ملت ما بردارد، بازداشت وحشیانه و بدون تفهیم اتهام مرضیه هاشمی است که بر هر روشن ضمیری مبرهن است که این اقدام غیرانسانی از لج انقلابی صورت گرفته که با جشن گرفتن 40 سالگی‌اش به هیمنه استکبار آمریکا با همه جوانبش می‌خندد.

فارغ از اینکه این واقعه دردناک چقدر می‌تواند محور روشنگری‌های جهانی ایران و ایران‌دوستان علیه رژیم مستکبر آمریکا باشد، خوب است تا مردم کشورمان از زاویه ای دیگر آن را مورد مداقه و بررسی قرار دهند تا میزان تعهد آمریکا به ادعاهایش را محک بزنند. استانداردهای دوگانه آمریکا که هر بار خود را به شکلی نشان داده و همچون دملی چرکین در صورت بزک کرده این رژیم سبز می‌شود، راه توجیه توحش یانکی‌ها را بر شیفتگان غرب بسته است.

غرب اگر چه ادعای حقوق بشری دارد اما این دست رفتارها یادآور فرازهایی از کتاب مقدس صهیونیست‌هاست که هرکسی جز صهیونیست ها را حیواناتی در خدمت صهیونیستها بر می‌شمرد تا راه را برای نقض حقوق بشر بر معتقدین به این مرام باز کند و رژیم آمریکا با کشتار غیرنظامیان ـ با واسطه و بی واسطه ـ گواهی بر این مطلب است که تنها راه مواجهه با این رژیم قدرت است، قدرتی که از باورها و اعتماد به نفس جوامع برمی‌خیزد؛ اما این اعتماد به نفس جز در عطاری مسوولین یافت نمی شود چرا که رفتار و منش مسوولان در برابر قدرت‌ها، میزان و قدرت اعتماد به نفس جامعه را تعیین می کند.

گذشته از همه اختلاف نظرهایی که در باب تعامل با آمریکا در جامعه و به خصوص میان مسوولان هست، امید آن می رود که این واقعه اسفناک منجر به تجدید نظر جدی و واقعی مسوولان طرفدار مذاکره و تعامل! با آمریکا شود تا بلکه با جدیت بخشیدن به راه های دیپلماتیک انقلابی، عرصه را بر جولان دادن های آمریکا تنگ کنند و زمینه احقاق حق انقلابیون، خصوصا وابستگان به ایران اسلامی را فراهم آورند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار