سردار اشتری مطرح کرد؛

وضعیت پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره ناجا/ لزوم حضور پلیس در فضای مجازی

فرمانده ناجا گفت: در ۷۰۰ مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها بیش از ۷۰ درصد از شکایات ختم به صلح شده است.
کد خبر: ۳۲۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ - 19January 2019

بیش از ۷۰ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره به مصالحه ختم شده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا صبح شنبه در بیست و یکمین گردهمایی معاونین اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ناجا با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی یکی از معاونت‌های اصلی در نیروی انتظامی محسوب می‌شود، اظهار داشت: این معاونت نقش محوری در نیروی انتظامی دارد و پل ارتباطی بین مردم و ناجا است.

وی ادامه داد: هر میزان که معاونت اجتماعی وظایف خود را به خوبی انجام دهد، اقدامات پیشگیرانه اثربخش‌تر خواهد بود و آن را در سطح جامعه احساس خواهیم کرد. خوشبختانه در ۲ دهه گذشته معاونت اجتماعی به توفیقات خوبی دست یافته و توانسته است وظایف محوله خود را به خوبی انجام دهد.

فرمانده ناجا گفت: یکی از نیازمندی‌های اصلی ما این است که پلیس در فضای مجازی، حضوری مستمر و با برنامه‌ داشته باشد تا از این طریق از وقوع جرائم پیشگیری کند.

سردار اشتری ادامه داد: یکی دیگر از وظایف پلیس، آموزش همگانی به مردم است که تاکنون در مراکز پلیس ۳۰ هزار برنامه برگزار شده است و در سال آینده نیز قصد داریم ۳۶ هزار برنامه را در مراکز پلیس در سطح کشور برگزار کنیم.

بالاترین مقام انتظامی کشور با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌ها گفت: خوشبختانه در ۷۰۰ مرکز مشاوره و مددکاری بیش از ۷۰ درصد از شکایات ختم به مصالحه شده است.

وی با بیان اینکه معاندان در سال ۹۷ سعی کردند که امنیت کشور را بر هم بزنند، گفت: یکی از موضوعاتی که وظیفه معاونت اجتماعی است، ایجاد احساس امنیت در جامعه است. ما کشوری هستیم که در منطقه ای پر آشوب قرار داریم؛ اما خوشبختانه از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستیم؛ البته گاهی اوقات با توجه به ناامنی‌هایی که در اطراف ما وجود دارد، این احساس امنیت دچار خدشه می‌شود و معاونت اجتماعی وظیفه دارد که احساس امنیت را در جامعه ارتقا دهد.

سردار اشتری با بیان اینکه اهداف نیروی انتظامی در سال ۹۷ مشخص و به همه معاونت‌های اجتماعی ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: گروه‌های معاند سال ۹۷ را برای ایجاد آشوب و ناامنی انتخاب کرده بودند که موفق نشدند و خوشبختانه با هوشیاری پلیس اهداف آن‌ها به نتیجه نرسید. ما باید این آمادگی را برای سال ۹۸ هم حفظ کنیم به ویژه اینکه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم و باید مراسم ۲۲ بهمن امسال مانند سال‌های گذشته و حتی پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شود.

فرمانده ناجا افزود: برآورد ما این است که مردم بیش از قبل در این مراسم حضور خواهند داشت. باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم؛ زیرا معاندان به دنبال این هستند که این صلابت و همدلی را در ۲۲ بهمن برهم بزنند؛ لذا باید تمام تلاش ما در این جهت باشد که مراسمی باشکوه برای ۴۰ سالگی انقلاب برگزار شود و مراقبت‌های لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار