صالحی در پاسخ به دفاع پرس:

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای معرفی مراکز مشاوره ناجا/ کشف یک میلیون کتاب قاچاق توسط نیروی انتظامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کشف بیش از یک میلیون کتاب قاچاق با کمک نیروی انتظامی، گفت: یکی از حوزه‌های تعامل وزارت ارشاد با نیروی انتظامی، حوزه قاچاق در فرهنگ است.
کد خبر: ۳۲۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ - 19January 2019

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای معرفی کلانتری‌ها/ کشف یک میلیون کتاب قاچاق توسط ناجابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بیست‌ویکمین گردهمایی معاونین اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ناجا در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار دفاع پرس درباره همکاری وزارت ارشاد و نیروی انتظامی در زمینه مباحث فرهنگی اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌‌ای که بین وزارت ارشاد و ناجا امضا شده است، قرار است از ظرفیت رسانه‌های تحت نظر وزارت ارشاد برای معرفی کارکرد‌های مراکز مشاوره و مددکاری ناجا استفاده شود؛ همچنین برنامه‌ریزی شده با تولید محصولات فرهنگی بتوانیم برای پیشگیری از جرم گام موثری برداریم.

صالحی خاطرنشان کرد: فیلم‌هایی که در فضای کشور تولید می‌شود، می‌تواند به پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند و اگر فیلم‌هایی در راستای معرفی آسیب‌های اجتماعی باشند مورد حمایت وزارت ارشاد قرار خواهد گرفت؛ یکی از شاخصه‌‌های مجوز ساخت فیلم ترویج نکردن آسیب اجتماعی‌‌های اجتماعی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نظارت بر تبلیغات موسسات کنکور اظهار کرد: کنکور یک کار چند جانبه بین چند نهاد است که می‌توان با همکاری ما (وزارت ارشاد) و صداوسیما نظارت را بر تبلیغات بیشتر کنیم و همانطور هم که تا الان شاهدش هستید تبلیغات کنکور به حداقل رسیده و همچنان در حال برنامه ریزی برای دسته بندی و نظم بخشی به آن‌ها هستیم.

صالحی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در تابلوهای تبلیغاتی افزود: کانون‌های تبلیغات باید قانون منع استفاده از حروف انگلیسی در تبلیغات را رعایت کنند و ۷۰ درصد از واژگانی که استفاده می‌کنند، باید فارسی باشد.

وی ادامه داد: بحث قاچاق محصولات فرهنگی مهم است؛ چراکه هم ضربه به مالکیت معنوی اثر می‌زند و هم به اقتصاد فرهنگ و هنر لطمه وارد می‌کند، باید اعلام کنم بیش از یک میلیون کتاب قاچاق با کمک نیروی انتظامی کشف شد و یکی از حوزه‌های تعامل وزارت ارشاد با نیروی انتظامی همین حوزه قاچاق در فرهنگ است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار