مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان:

دفاع مقدس گنج بی‌پایان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: دفاع مقدس گنج بی‌پایان است و ثمره این دوره می‌تواند هدایت کننده جامعه باشد.
کد خبر: ۳۲۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ - 19January 2019

به گزارش دفاع پرس از همدان، جلسه‌ای با عنوان «مشارکت در غنی سازی کتاب‌ها و برنامه‌های درسی آموزش و پرورش» با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان این حوزه در سالن جلسات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان در این جلسه اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا آموزش و پرورش دستخوش تغییرات سیاسی و جناحی نشود، زیرا که یک سرمایه همیشگی در همه ملل دنیا محسوب می شود. همچنین آموزش و پرورش در نظام ما قطعا با ویژگی خاصی همراه است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سرمایه‌ای است که جز به جز آن تعریف کننده آینده این نظام و کشور است افزود: امروز ما در آموزش و پرورش قصور داریم و باید توجه کنیم تا نسل امروز دانش آموزی با نسل های گذشته تفاوت و فاصله نداشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان عنوان کرد: کار باید از دانش آموزان خصوصا در مقطع ابتدایی شروع شود چرا که تاثیرگذاری در دانشگاه سخت‌تر است، دفاع مقدس برای هر نسل و سن باید متناسب با خودش ترسیم شود و برای دانش آموز ابتدایی باید به نحوی طراحی و تعبیر شود که مناسب آن سن و نسل باشد.

ظفری با بیان اینکه گاهی دشمن فرصت را برای ما فراهم می‌کند و باعث می شود ما بیشتر توجه خود را جمع کنیم خاطرنشان کرد: تحریم یکی از مواردی است که خود باعث پیشرفت ما شده و ما اگر تحریم نبودیم تا این حد که امروز هستیم نمی‌توانستیم به فکر تولید، اختراع و خود کفایی باشیم و به آن‌ها برسیم و چشم به دست دیگران داشتیم.

ظفری ادامه داد: دفاع مقدس ما یک گنج بی‌پایان است که تمام شدنی نیست، ثمره این دوره می تواند هدایت کننده جامعه باشد و برای نسل های بعد از دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اثر گذار است.

این مسئول عنوان کرد: غنی سازی محتوی دروس مقاطع مختلف یکی از تصمیمات درست است که باید با زبان هر سن و سال دانش آموز نمادهایی در دروس باشد تا دانش آموز از مسیر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دور نباشد و از شاخص‌های استانی مثالی در دروس و توضیحات گفته شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان گفت: وظیفه ما این است که بسته فرهنگی در تمامی مقاطع دانش آموزی کامل شود و از آن به بهترین شکل استفاده کنیم و ارزش‌های دفاع مقدس نباید محصور شود که متعلق به تک تک افراد است.

وی عنوان کرد: همه معلمان در مدارس خود باید یک شورای هماهنگی دفاع مقدس باشند و درباره شهید و دفاع مقدس کار کنند.

در ادامه این جلسه «محمد پورداوود» مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری گفته‌اند در آموزش و پرورش محور، تعلیم و تربیت است و ما نیز در حال تدوین سند هستیم که بر گرفته از قرآن و سیره ائمه است.

پورداوود از برنامه‌ریزی و طراحی «بوم» خبر داد و افزود: طرح بوم که در آموزش و پروش و در مدارس انجام می شود دانش آموز در آن به کسب مهارت‌های زندگی شامل مهارت های دینی، اجتماعی، نه گفتن، ایثارگری و... می‌پردازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ترویج روحیه ایثار و شهادت برای ما در این مسیر محور است و از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: برای اولین بار در استان همدان در حال برنامه‌ریزی برپایی یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگیان شهید هستیم که در نیمه اول سال آینده برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری یادواره شهدای سواد آموزی در همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: 22 اسفند ماه امسال یادواره شهدای سوادآموزی را در برنامه کاری داریم.

پورداوود خاطرنشان کرد: طرح «نماد» که در آموزش و پروش در حال شکل‌گیری است، طرحی با محوریت نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان است که برنامه‌هایی در این راستا در آن دیده شده است.

در ادامه اعضا و کارشناسان این کارگروه به بررسی مسائل و راه کارهای پیشنهادی برای غنی ‌سازی بسته‌های بومی آموزشی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار