معرفی کتاب؛

«روشنی مهتاب»

کد خبر: ۳۲۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ - 20January 2019

«روشنی مهتاب: اثبات شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «روشنی مهتاب؛ اثبات شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها» کتابی از «مهدی خدامیان آرانی» است که در 19 فصل به بررسی شهادت حضرت زهرا (س) و اثبات وقایع پس از ارتحال پیامبر (ص) می‌پردازد.

نویسنده در منابع تحقیقی خود از بسیاری از اسناد و کتب مهم اهل سنت نام برده که «الإصابه فی تمییز الصحابه، أبوالفضل أحمد بن علی بن حجر العسقلانی»، «أدب الکاتب، عبداللّه بن مسلم الدینوری (ابن قتیبه)»، «أنساب الأشراف، أحمد بن یحیی البلاذری»، «تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر و الأعلام، محمّد بن أحمد الذهبی» و ... از آن جمله است.

کتاب در 19 بخش به شرح زیر تنظیم شده است:

«سلام بر سؤل هاى بزرگ»، «خترى در جستجوى پدر»، «دین را با آتش حفظ مى كنم»، «این خانه را ترك كنید»، «هرگز حرف بدون سند نزنید»، «خلیفه چهارم مرا بشناسید»، «من چنین و چنان خواهم كرد»، «قرار نبود كه تو دروغ گو شوى»، «اى كاش آن دستور را نمى دادم»،«وقتى دخترم را مى بینم»، «اى خلیفه نفرین شده»، «چرا یقه آن بى حیا را نمى گیرى»، «سكوت تو چقدر قیمت دارد؟»، «مردمى كه رنگ عوض كردند»، «كوچه و بازار را پر از آدم كنید»، «چرا سنگ در دست خود گرفته‌اید»، «در جستجوى حقیقت آمده ام»، «نمى گذارم كفر و بت پرستى برگردد»،«مدال غیرت عربى را به چه كسى بدهم؟»، «آفرین بر این قانون تو»، «چوب درخت عرعر را ببین»، «من این حرف را سه بار گفته ام»، «تابوتى براى دل مهتاب»، «انتخاب اسم فقط با هماهنگى حكومت»، «امروز در خانه خود را مى بندم»، «آیا دوست دارى حدیث شناس شوى؟»، «به دنبال دوستان خود هستى»

قسمتی از متن کتاب:

« ابوجهل را می شناسی؟ همان کسی که برای نابودی اسلام تلاش زیادی نمود، همان که سمیّه و یاسر را شکنجه داد و آنان را شهید کرد. همان که بارها و بارها پیامبر را اذیّت و آزار نمود.

حتماً می دانی نام اصلی «ابوجهل»، «عَمرو» بود. اکنون وقتی من تاریخ را می خوانم می بینم که امام سجاد(ع) نام یکی از فرزندان خود را «عمرو» نهاده است! آیا هیچ انسان عاقلی احتمال می دهد که امام سجاد(ع) به خاطر علاقه ای که به ابوجهل داشت، نام اصلی ابوجهل را برای فرزند خود انتخاب کرد؟ نام عمرو یکی از نام های متعارف آن زمان بود، برای همین امام سجاد(ع) این نام را برای فرزند خود انتخاب نمود، همان گونه که «عُمَر» نام متعارف آن روزگار بود.

بگذار مطلب دیگری برای تو بگویم:

هر مسلمان آزاده ای از یزید، قاتل حسین(ع) نفرت دارد، یزید که جنایات زیادی انجام داد و فرزند پیامبر را مظلومانه به شهادت رساند. وقتی تاریخ را می خوانی می بینی که نام حدود 10 نفر از یاران امام سجاد و امام باقر(ع) یزید بوده است!

آیا می خواهی نام بعضی از آن ها را برای تو بگویم: یزیدبن عبدالملک، یزیدبن صانع، یزیدکُناسی و ...جالب است که نام یکی از یاران امام باقر(ع)، شمر بوده است! تو که می دانی این شمر بود که سر از بدن حسین(ع) جدا نمود.

آیا می توان گفت که این نام گذاری ها به علّت محبوبیت یزید و شمر در میان شیعیان بوده است؟ کدام انسان عاقل این را می پذیرد. علّت این نام گذاری ها چه بوده است؟ چرا نام تعدادی از یاران و نزدیکان امام باقر و امام صادق(ع) یزید بوده است؟

آری! در آن روزگار نام یزید، نام متعارفی بود و هرگز این نام گذاری به علّت محبوبیت یزید نبوده است، نام عُمَر هم نام متعارف در فرهنگ عرب بوده است و اگر علی(ع) نام فرزند خود را عُمَر می گذارد، نشانه دوستی با عُمَر نبوده است.»

«روشنی مهتاب: اثبات شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها» در 143 صفحه به کوشش «مهدی خدامیان آرانی» تالیف و توسط نشر وثوق در سه هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار