ساعی در نشست شنبه‌های انقلاب:

پرورش سیدحسن نصرالله برای اثبات کارآمدی انقلاب اسلامی کافی است

رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما گفت: پرورش شخصی مثل سیدحسن نصرالله از سوی انقلاب اسلامی، برای اثبات کارآمدی و ثمربخشی این انقلاب اسلامی کافی است.
کد خبر: ۳۲۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ - 19January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از فارس، محمدحسین ساعی رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما عضو هیات علمی دانشگاه، صبح امروز شنبه در نشست چهلم شنبه‌های انقلاب با عنوان «رشد و تعالی انسانی» که در محل این خبرگزاری برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب بدون خشونت بود و بر عکس تئوری‌ها و استراتژی‌های آن روز انقلاب‌ها دعوت به خشونت نمی‌کرد، از این رو امام خمینی با ترور شاه مخالفت کردند و گفتند برفرض که او ترور شود، کس دیگری به جایش می‌آید.

وی افزود: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است، که پس از پیروزی، ارتش را منحل نکرد و برخلاف اصرار برخی گفت: من سوگندی را که ارتشی‌ها در وفاداری به شاه خورده‌اند، با ولایت خود باطل می‌کنم و از همین ارتشی‌ها نیرو‌هایی انقلابی می‌سازم.

ساعی با اشاره به اینکه امام خمینی اولین رییس شورای انقلاب را یک شخصیت علمی و دانشگاهی مثل شهید مطهری می‌گذارد، نه یک چریک، گفت: انقلاب اسلامی معنای جدیدی از عرفان به دنیا معرفی کرد، چون عرفان را تا آن زمان به معنایی در تضاد با آبادانی دنیا و معادل رهبانیت می‌دانستند، اما انقلاب اسلامی یک عرفان حماسی را به دنیا معرفی کرد.

رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما گفت: زشتترین پدیده بشری، جنگ است، اما انقلاب اسلامی، دفاع را به عنوان امری مقدس به دنیا شناساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما در انقلاب اسلامی اگر به موقعیت و رسالت خود واقف باشیم، می‌توانیم لحظه به لحظه در حال سلوک معنوی باشیم.

ساعی گفت: اولین گروه‌های داعشی شکل که جزو ریزش‌های انقلاب هستد، فرقان و مجاهدین خلق بودند، که به شکل انتحاری حمله می‌کردند و ائمه جمعه را در زمره اولین قربانیان خود قرار دارند، در نتیجه شهدای محراب تقدیم انقلاب شدند که دستاورد منحصر بفرد انقلاب اسلامی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آخرین انقلاب چپ همزمان با انقلاب اسلامی متعلق به ساندنیست‌ها در نیکاراگوئه بود، اما از سال ۱۹۸۰ دیگر هیچ انقلاب چپی در دنیا رخ نداد، چون انقلاب اسلامی، این ابزار را از آنان گرفت.

ساعی تربیت و تحویل شخصی مثل علامه سید عارف حسینی در شبه قاره و سید حسن نصرالله در لبنان از سوی انقلاب اسلامی، برای اثبات کارآمدی و ثمربخشی انقلاب اسلامی کافی است.

رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما گفت: در مواجهه با انقلاب اسلامی باید متوجه باشیم که همزمان که زمینه‌ای برای رشد انسان است، زمینه‌ای برای سقوط انسان هم است، همانطور که خداوند هم صفت هادی دارد و هم صفت ضال (گمراه کننده). امروز در دنیا پاکترین انسان‌ها حتما یک نسبتی با انقلاب اسلامی دارند، همانطور که پست‌ترین انسان‌ها هم حتما نسبتی با این انقلاب دارند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار