عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد؛

رایزنی برای تعیین قیمت حامل‎های انرژی در کمیسیون تلفیق مجلس

رحیم زارع از پیشنهادات نمایندگان مجلس برای تصمیم‌گیری در خصوص قیمت‌ حامل‌های انرژی خبر داد و گفت: ارائه 60 لیتر در قالب کارت سوخت با قیمت هزار تومان یکی از پیشنهادات است.
کد خبر: ۳۲۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ - 20January 2019

پیشنهادات نمایندگان مجلس در خصوص افزایش قیمت‌های حمل انرژی«رحیم زارع» عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه سال 98، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم اعضای کمیسیون تلفیق رسیدگی به مسئله حامل‌های انرژی در لایحه بودجه است.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه افزایش قیمت مصرف سوخت به خصوص افزایش در قیمت بنزین می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر افزایش قیمت سایر کالاهای مورد نیاز مردم داشته باشد، گفت: نمایندگان مجلس بر این باورند افزایش قیمت مصرف سوخت باعث تشدید دغدغه‌های مردم می‌شود؛ بنابراین سه طرح پیشنهادی در این زمینه را به کمیسیون تلفیق ارائه کردند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به سه پیشنهاد نمایندگان برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی تصریح کرد: ارائه 60 لیتر در قالب کارت سوخت با قیمت هزار تومان پیشنهاد اول نمایندگان است.

وی با بیان اینکه تولید بنزین روزانه چیزی حدود 100 میلیون لیتر است، گفت: با توجه به اینکه روزانه حدود 80 لیتر بنزین در قالب کارت سوخت ارائه می‌شود، پیشنهاد دیگر نمایندگان، صادر کردن بنزین مازاد به قیمت فوب خلیج فارس به سایر کشورها و تخصیص درآمد ناشی از این امر به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش به منظور افزایش بهره‌وری است.

زارع با اشاره به پیشنهاد آخر وکلای خانه ملت مبنی بر اینکه ماهانه حدود 60 تا 100 لیتر در قابل کارت سوخت به مردم ارائه و مازاد بر این مقدار با قیمت فوب خلیج فارس در اختیار مردم قرار داده می‎شود، افزود: اکثریت نمایندگان خواهان این هستند که درآمدهای ناشی از فروش سوخت به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و تقویت بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها