کارگردان حوزه دفاع مقدس در گفت و گو با دفاع پرس خبر داد؛

رونمایی از مستند «بانو و باروت» در ایام‎الله دهه فجر

احمد احمدپور گفت: مستند «بانو و باروت» الهام گرفته از کتاب «مهتاب و باروت» که حاوی خاطرات زنان فعال لرستانی در دوران انقلاب و دفاع مقدس است در ایام دهه فجر رونمایی و از شبکه استانی افلاک پخش خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ - 19January 2019

رونمایی و پخش مستند «بانو و باروت» در دهه فجر/ مستند «کوله پشتی» در جشنواره کشوری «ابوذر»  مستند برتر شناخته شد«احمد احمد پور» کارگردان، نویسنده و مستندساز لرستانی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در خرم آباد، اظهار داشت: روایت و بازگویی رخدادهای دوران انقلاب و جنگ تحمیلی با زبان هنر باعث ماندگاری آنها می شود.

وی گفت: تجربه کار حرفه ای در تخصص های مختلف فیلم سازی همچون کارگردانی، تهیه کنندگی، نویسندگی، تصویر برداری، صدابرداری و تدوین را در کارنامه هنری خود دارم.

احمدپور به حضورش در جشنواره های مختلف استانی و کشوری اشاره کرد و یاد آور شد: مدرس دانشگاه فیلم سازی حرفه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است و از سال 1382 با صدا و سیمای مرکز لرستان همکاری دارد و موضوع آثاری که تاکنون ساخته و یا نقشی که در تولید آنها داشته مذهبی و یا مرتبط با دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در طول دوران فعالیت هنری در جشنواره های مختلفی شرکت کرده است، تصریح کرد: امسال در دومین جشنواره استانی رسانه ای ابوذر که 20 دی ماه در خرم آباد برگزارشد، به خاطر ساخت مستند «کوله پشتی» با محوریت پیاده روی اربعین در بخش مستند موفق به اخذ مقام اول شدم  و با راهیابی این اثر به چهارمین جشنواره کشوری رسانه ای ابوذر با رأی هیأت داوران مقام اول رتبه اول مستند سازی به وی تعلق گرفت.

احمدپور گفت: کسب جایزه و دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی کوتاه در بخش پیامبر اعظم (ص) در چهاردهمین دوره این جشنواره برای فیلم داستانی «خورشید در مه»، کسب جایزه و لوح تقدیر بهترین تهیه کنندگی در بخش اربعین در بیستمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها برای مستند «لیلا»، از جمله افتخاراتی است که در کارنامه هنریم ثبت شده است.

این هنرمند لرستانی با اشاره به چهل سالگی انقلاب خاطر نشان کرد: دشمنان ما تمام سعی و تلاش‎شان این است که دستاوردهای چهل ساله انقلاب را کمرنگ جلوه دهند و ملت ما شور و شوقی برای برگزاری جش چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نداشته باشند ولی به یاری خدا، با پیروی از ولایت و اتحاد بین مردم درخت انقلاب اسلامی روز به روز تنومندتر و پرثمرتر و آثارش در سطح کشور و سطح دنیا نمایان تر می ­شود.

احمدپور با بیان اینکه مردم ولایتمدار لرستان در دوران مبارزات انقلابی همچون سایر هموطنان تاب ظلم و ستم رژیم پهلوی را نداشتند و برای پیروزی انقلاب اسلامی هرچه در توان داشتند در طبق اخلاص نهادند، گفت: هیچ زبانی مانند زبان هنر نمی تواند روحیه ظلم ستیزی و مقاومت دلیرانه مردم ایران زمین را در آن سال های پر التهاب دوران انقلاب به تصویر بکشد.

وی از ساخت مستند «بانو و باروت» در لرستان خبر داد و گفت: محتوای این مستند برگرفته از کتاب «مهتاب و باروت»، حاوی  خاطرات زنان فعال لرستانی در دوران انقلاب و دفاع مقدس به نویسندگی «سیده طاهره موسوی علوی» است.

این فیلم ساز لرستانی هدف از ساخت این مستند 350 دقیقه‎ای را به نمایش گذاشتن فعالیت های انقلابی زنان لرستان در دوران مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این مستند که راوی آن «سیده طاهره موسوی علوی» است به همت صدا و سیمای مرکز لرستان و در شهر خرم آباد  آخرین مراحل ساخت را طی می کند.

احمدپور با بیان اینکه ساخت مستند «بانو و باروت» تقریباً  یک پروسه زمانی سه ماهه  را در بر داشت، خاطر نشان کرد: بیشتر کارهای  ساخت این مستند انجام شده است و به یاری خدا در ایام دهه فجر همزمان با چهل سالگی انقلاب از این مستند رونمایی و  در شبکه استانی افلاک پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها