دانش آموز شهیدی که در کنار تحصیل به پاسداری از میهن برخاست

شهید فریدون شفیعی یکی از ۴۵۰ پرستوی پر کشیده دیار بیجار گروس است که در کنار تحصیل علم و دانش به پاسداری از میهن می‌پرداخت.
کد خبر: ۳۲۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ - 22March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کردستان، نوشتن در مورد شهدا هر چند به ظاهر ساده است، اما قلم فرسایی در مورد شخصیت های معنوی که از عزیزترین سرمایه وجودی خود یعنی جانش برای امنیت آب و خاک گذشتند کاری بس دشوار است که نگارش آن واجب است.

در نهم مرداد سال 1342 در روستای بهرام گنبد در خانواده مذهبی نوزادی به دنیا آمد که نامش را فریدون نهادند، پدرش علی حسین و مادرش فاطمه عباس زاده بود.

سه سال اول ابتدایی را در مدرسه روستای بهرام گنید تحصیل کرد و بعد از آن همراه خانواده اش به بیجار نقل مکان نمودند و تحصیلات ابتدایی را در یکی از شهرهای بیجار به پایان رسانید.

در پاییز سال 1357 در مدرسه راهنمایی پژوهش که بعد از پیروزی انقلاب به مدرسه آیت الله کاشانی تغییر نام یافت ثبت نام کرد.

فریدون از دانش آموزان مذهبی آموزشگاه بود و بیشتر وقتش در مسجد سپری می شد و با تمام وجود از انقلاب نوپای اسلام دفاع می کرد.

بعد از انقلاب از ادامه تحصیل بازماند و جزء اولین گروهی بود که بعنوان پاسدار ذخیره در برنامه های آموزش نظامی سپاه حضور یافت.

دانش آموز شهیدی که در کنار تحصیل به پاسداری از میهن برخاست

بارها برای عضویت در سپاه بعنوان نیروی رسمی به سپاه مراجعه کرد، ولی هر بار بعلت نرسیدن به سن قانونی از پذیرش وی خودداری می کردند، تا نهایت در اواخر سال 1358 از طرف جهادسازندگی برای یادگیری حرفه ی مکانیکی به شهر کرج اعزام شد.

پس از فراگیری این مهارت و بازگشت به شهر بیجار به صورت رسمی فعالیت خود را در سپاه بیجار آغاز کرد.

اردیبهشت ماه سال 1359 کمتر از یک ماه از شروع فعالیتش در سپاه می گذشت که نزدیکترین پایگاه گروهک های ضد انقلاب به شهر بیجار در منطقه نجف آباد به تصرف رزمندگان درآمده بود و فریدون شفیعی در سن 17 سالگی با شور و شوق خاص لباس رزم بر تن کرده بود تا در کنار ادامه تحصیل علم، به خدمتگزاری از میهن اسلامی بپردازد.

دانش آموز شهیدی که در کنار تحصیل به پاسداری از میهن برخاست

در بعد از ظهر چهارم اردیبهشت ماه همان سال وی ماموریت پیدا کرد تا برای بررسی تاسیسات پایگاه تازه تاسیس سپاه به روستای نجف آباد عزیمت کند که بعد از اجرای وظیفه به هنگام بازگشت بر اثر کمین ضد انقلاب در روستای تپه محمدی پس از مقاومت و ایستادگی تا آخرین گلوله در برابر مزدوران کوردل به اسارت دشمن درآمد و با تحمل شکنجه های ددمنشانه دشمن تا آخرین قطره خون خود از حقانیت نظام اسلامی دفاع نمود و در راه پاسداری از اسلام شربت گوارای شهادت را نوشید.

پیکر پاک شهید فریدون شفیعی پس از شناسایی در اطراف روستای درویش خاکی در میان حزن و اندوه فراوان تشییع و در گلزار شهدای شهر بیجار به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار