مدیرکل ارشاد ایلام:

۳۲۶ اثر به دبیرخانه سوگواره اربعین و رسانه ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در مجموع 326 اثر به دبیرخانه سوگواره اربعین و رسانه ارسال شد که در نهایت با رای هیات داوران این سوگواره در مراسم اختتامیه از 22 برگزیده با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلل می‌شود.
کد خبر: ۳۲۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ - 20January 2019

۳۲۶ اثر به دبیرخانه سوگواره اربعین و رسانه ارسال شدبه گزارش دفاع پرس از ایلام، «عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در مراسم اختتامیه دومین سوگواره منطقه‌ای اربعین و رسانه، اظهار داشت: این سوگواره یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند عصاره تمام زحمات اصحاب رسانه‌های استان را در خود داشته باشد که در قالب سوگواره از زحمات این عزیزان تقدیر شود.

وی گفت: اگرچه این سوگواره به‌صورت رقابتی بود اما این داوری و رقابت برای برنده شدن نبود، بلکه برای نوشتن و مناقب و فضیلت‌های ائمه اطهار (ع) و برای ابر رویداد اربعین حسینی بوده است و این برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی برای ایجاد انگیزه در اصحاب رسانه و مطبوعات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: خانه مطبوعات و بسیج رسانه در یک همگرایی مثبت هم‌افزایی کردند و ظرفیت‌های خود را برای این سوگواره به اشتراک گذاشتند، البته تلاش در فضای اربعین حسینی مختص به اصحاب رسانه نیست و تمام اقشار استان در راستای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی تلاش کردند.

خودآموز، با اشاره به اینکه رسانه یک حوزه فرابخشی است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند تمام زحمات سایر بخش‌ها را به تصویر بکشند و هرکدام از رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه فعال باشند، استان ایلام و اصحاب رسانه استان‌هایی که در مسیر تردد زوار قرار دارند نقش مهم‌تری در این زمینه‌دارند.

وی، خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌های استان درزمانی قابل‌توجه بود که توانست از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند و در شب طوفانی مهران در ایام اربعین حسینی بااطلاع رسانی به‌موقع رسانه‌های استان مانع از آسیب رسیدن برای زوار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تصریح کرد: در مجموع 326 اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شد که در نهایت با رای هیات داوران این سوگواره در مراسم اختتامیه از 22 برگزیده با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلل می شود.

خودآموز، بخش های این جشنواره را خبر، مصاحبه، گزارش، مقاله، سرمقاله، تیتر و عکس عنوان کرد و گفت: موضوعات این سوگواره اربعین و دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران، اربعین و انسجام اسلامی، اربعین، امنیت و توسعه پایدار منطقه، اربعین در مسیر تاریخ، اربعین، عزت طلبی و آزادی خواهی، اربعین، ایثار و شهادت، اربعین، امر به معروف و نهی از منکر، اربعین و نماز و اربعین و گردشگری مذهبی بود.

نخستین سوگواره منطقه ای اربعین در آیینه رسانه ها بهمن ماه پارسال برگزار و در مجموع 120 اثر از استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان به این جشنواره ارسال شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار