واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی

علی‌اکبر صالحی بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه خبری پرس‌تی‌وی را محکوم کرد و گفت: اتحادیه اروپا کجاست؟ چرا اقدامی برای آزادی این خبرنگار انجام نمی‌دهد!
کد خبر: ۳۲۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ - 20January 2019

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نهمین همایش بین‌المللی غزه نماد مقاومت در جمع خبرنگاران به بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی توسط آمریکا واکنش نشان داد و اظهار داشت: بازداشت این خبرنگار نشان داد که دولت آمریکا منادی دموکراسی نیست. این خبرنگار کار خاصی انجام نداده است، فقط خبرنگار است.

وی با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت: کشور‌های غربی اگر موضوعی در مسیر و خواسته خودشان باشد، گوش جهان را کر می‌کنند! اما در مورد این خبرنگار شاهد اقدامی از سوی آن‌ها نیستیم، چون این موضوع مطلبوشان نیست. حقانیت و مظلومیت این خانم اظهر من الشمس است، اتحادیه اروپا کجا رفته است؟ مگر این خانم خبرنگار نیست؟ مگر مادر نیست؟ مگر کسی را به عنوان شاهد بازداشت می‌کنند؟!

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه در خصوص اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند ایرانی‌ها به هیچ عنوان از برجام خارج نمی‌شوند، بیان داشت: تصمیم ماندن در برجام یا نماندن در آن توسط هیأت نظارت بر برجام گرفته می‌شود؛ این هیأت شرایط موجود را ارزیابی کرده و بر اساس منافع ملی تصمیم مقتضی را در زمان مناسب می‌گیرد.

صالحی در پاسخ به این سوال که برگزاری همایش‌هایی در خصوص غزه و مقاومت چه تاثیری بر افکار عمومی کشور‌های عربی و اسلامی دارد، بیان داشت: برگزاری این کنفرانس‌ها برای افکار عمومی کشور‌های اسلامی و عربی بسیار مناسب است. هدف ما از برگزاری این کنفرانس زنده و شاداب نگه داشتن افکار عمومی برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است تا مساله مقاومت و فلسطین به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار