راهپیمایی زنان آمریکا و اروپا علیه ترامپ

صدها هزار زن در سالروز تحلیف ریاست‌ جمهوری «دونالد ترامپ» در 350 شهر آمریکا و شهرهای مهم اروپا مثل برلین و لندن علیه این چهره ضد زن فاسد و نژادپرست تظاهرات کردند.
کد خبر: ۳۲۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ - 21January 2019

راهپیمایی زنان آمریکا و اروپا علیه ترامپبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از روزنامه کیهان، چهره زن ستیز و نژادپرست ترامپ و رسوایی‌های اخلاقی مکرر وی همراه با اخبار مربوط به حق‌السکوت‌هایی که از طریق وکیلش به زنان بدکاره داده از ترامپ چهره‌ای منفور بین همه به ویژه زنان ساخته است. تبلیغات رسانه‌های جریان اصلی آمریکا در مورد زن ستیزی ترامپ نیز در این میان بی‌تاثیر نبوده است. ژانویه 2017 و همزمان با مراسم تحلیف ترامپ هزاران زن در شهرهای مختلف آمریکا و اروپا به خیابان‌ها ریختند و علیه ترامپ شعار دادند و این بهانه‌ای شده برای زنان سرتاسر غرب تا همه ساله و در روز 19 ژانویه به خیابان‌ها بریزند و علیه ترامپ تظاهرات کنند. 

روز شنبه نیز همزمان با دومین سالگرد مراسم تحلیف ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا هزاران زن در واشنگتن و حدود ۳۵۰ شهر این کشور به خیابان‌ها ریختند و مخالفت خود را با ترامپ اعلام کرده و خواستار پایان خشونت علیه زنان و اجرای عدالت شدند. زنان با راهپیمایی در برلین، رم و لندن نیز سالروز اعتراضات چندین میلیونی معترضان در روز مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را گرامی داشتند.  سازمان‌دهندگان اعتراضات امسال پیش‌بینی می‌کردند که حدود ۵۰۰ هزار تن فقط در تجمع‌های واشنگتن شرکت کنند. 

خبرگزاری آلمان نیز نوشته: معترضان با تجمع در شهرهای برلین، لندن،رم، واشنگتن و نیویورک نارضایتی خود را از انتخاب ترامپ و سیاست‌های وی اعلام کردند. تظاهرات در شهر واشنگتن به دلیل شرایط جوی نامناسب مختل شد. پایان خشونت علیه زنان و تحقیق برابری از دیگر مواردی بودند که در این تظاهرات بر آنها تاکید شده است. موضوع تعطیلی دولت آمریکا و موفقیت زنان در انتخابات سال 2018 و حضور تعداد بیشتری از زنان در کنگره، از دیگر مواردی بود که در این تظاهرات مطرح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار