پنجمین سالگرد شهادت شهید اکبر شهریاری؛

کدام شهید مدافع حرم ایرانی «حافظ کل قرآن» بود؟

«اکبر شهریاری» حافظ کل قرآن کریم بود و بعد از فارغ التحصیلی از رشته علوم سیاسی دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) بود، به عنوان مستشار نظامی و به صورت داوطلبانه عازم سوریه شده بود.
کد خبر: ۳۲۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ - 21January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از میزان، امروز (دوشنبه اول بهمن) پنجمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «اکبر شهریاری» در سوریه است.

این شهید مدافع حرم ۲۹ ساله که از تهران برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) عازم سوریه شده بود، حین نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش در حومه دمشق به شهادت رسید و پیکر مطهرش چند روز بعد در قطعه ۲۶ بهشت زهرا (س) تهران آرام گرفت.

کدام شهید مدافع حرم ایرانی «حافظ کل قرآن» بود؟

«اکبر» حافظ کل قرآن کریم بود و بعد از فارغ التحصیلی از رشته علوم سیاسی دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) بود، به عنوان مستشار نظامی و به صورت داوطلبانه عازم سوریه شده بود.

این شهید مدافع حرم در سال ۸۹ ازدواج کرد و درست چند ماه قبل از شهادت، صاحب فرزند پسری با نام «محمدباقر» شد.

کدام شهید مدافع حرم ایرانی «حافظ کل قرآن» بود؟

«فاطمه صبوری» همسر شهید مدافع حرم «اکبر شهریاری» در خصوص همسر شهیدش می‌گوید: او از نعمت‌های الهی در حد ضرورت استفاده می‌کرد و بیشتر به آخرت می‌اندیشید. بیشتر اوقات می‌گفت: «ببین از غافله شهدا جا ماندم. جنگ سوریه تمام می‌شود. من بهره‌ای نبردم. نه مجروح شدم نه شهید شدم. لیاقت ندارم». مرتب غصه می‌خورد. مرتب به من سفارش می‌کرد دعا کن شهید شوم. وقتی شهید شد، دوست‌شان می‌گفت: «از بس همسرش دعا کرد اکبر شهید شد».

مادر شهید شهریاری نیز درباره پسرش می‌گوید: اکبر جوان بسیار آرام، باادب و مؤمنی بود، من نمی‌دانستم که وی مداح اهل‌بیت (ع)، حافظ و قاری قرآن کریم است. این‌ها را پس از شهادت او فهمیدم. در واقع من فرزندم را پس از شهادتش شناختم. به یاد دارم از هفت سالگی نمازهایش را کامل می‌خواند و از همان دوران بار کار‌های خود را به‌دوش می‌کشید. خدا را شاکرم که اکبر در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها