با رای نمایندگان؛

کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت با کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو موافقت کردند.
کد خبر: ۳۲۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ - 21January 2019

موافقت مجلس با کلیات طرح ساماندهی بازار خودروبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز (دوشنبه یکم بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی، وکلای خانه ملت با 104 رای موافق، 67 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه، با کلیات طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو موافقت کردند.

در جریان بررسی کلیات این طرح، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شهرستان‌های میمه و برخوار، محتوای این طرح با عنوان آن را در تضاد دانست و تصویب این طرح را ناکارآمد عنوان کرد.

این نماینده خانه ملت با اشاره به خلف وعده خودروسازان در عرضه خودرو به مردم، افزود: حدود 10 هزار نفر از مردم خودرو پیش‌خرید کرده‌اند اما با بدقولی خودروسازان مواجه شده‌اند و انتظار این بود که در این طرح راهکارهایی برای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها مطرح می‌شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نحوه قیمت‌گذاری فعلی خودرو برای مردم به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست و متأسفانه در این طرح درباره حذف دلال‌ها و واسطه‌های خودرو که یک‌شبه میلیاردها تومان به جیب می‌زنند هم صحبتی نشده است.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: همچنین در چهار ماهه اول امسال میلیاردها دلار ارز دولتی جهت واردات خودرو به یکسری افراد داده شده است و باید بانک مرکزی در این باره توضیح دهد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها